LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
PSY 501 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Psikolojide Bilgisayar Uygulamalı Niceliksel Yöntemler I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 501
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, farklı araştırma türlerinde oluşturulan hipotezleri test etmek üzere doğru istatistiksel yöntemi seçebilmeleri, bu analizleri SPSS programı kullanarak yapabilmeleri ve APA kurallarına göre raporlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders temel araştırma ve istatistiksel kavramların gözden geçirilmesini, Korelasyon, Basit ve Çoklu regresyon, ortalamaların karşılaştırılması gibi istatistiksel testlerin SPSS programı kullanılarak yapılması, sonuçların yorumlanması ve raporlanmasını kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin kısaca tanıtılması | |
2 | Temel araştırma istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 2 |
3 | Temel araştırma istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 2 |
4 | Temel araştırma istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 2 |
5 | SPSS'i tanımak | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 3 |
6 | Varsayımların incelenmesi | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 5 |
7 | Ara sınav | |
8 | Korelasyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 7 |
9 | Regresyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 8 |
10 | Çoklu Regresyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 8 |
11 | Moderasyon ve Aracılık | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 9 |
12 | İki ortalamanın karşılaştırılması | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 11 |
13 | Birkaç ortalamanın karşılaştırılması | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 12 |
14 | Tekrarlı ölçümlerde ANOVA | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 14 |
15 | - | |
16 | - |
Ders Kitabı | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock'n'roll (4th edition). Dubai: Sag Publications. ISBN: 9781446249178 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
40
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
55
|
55
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. |
X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
X | ||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
X | ||||
7 | Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. |
|||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
X | ||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DENEYSEL PSİKOLOJİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: