
DENEYSEL PSİKOLOJİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: ...
Dersin Adı |
Psikolojide Bilgisayar Uygulamalı Niceliksel Yöntemler I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 501
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, farklı araştırma türlerinde oluşturulan hipotezleri test etmek üzere doğru istatistiksel yöntemi seçebilmeleri, bu analizleri SPSS programı kullanarak yapabilmeleri ve APA kurallarına göre raporlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders temel araştırma ve istatistiksel kavramların gözden geçirilmesini, Korelasyon, Basit ve Çoklu regresyon, ortalamaların karşılaştırılması gibi istatistiksel testlerin SPSS programı kullanılarak yapılması, sonuçların yorumlanması ve raporlanmasını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin kısaca tanıtılması. Temel araştırma istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi I | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 1 |
2 | Temel araştırma istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi I | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 1 |
3 | Temel araştırma istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi II | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 2 |
4 | SPSS'i tanımak | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 3 |
5 | Varsayımların incelenmesi | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 5 |
6 | Korelasyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 7 |
7 | Regresyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 8 |
8 | Ara sınav | |
9 | Çoklu Regresyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 8 |
10 | İki ortalamanın karşılaştırılması | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 9 |
11 | Bağımsız ölçümlerde birkaç ortalamanın karşılaştırılması | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 11 |
12 | Tekrarlı ölçümlerde birkaç ortalamanın karşılaştırılması | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 14 |
13 | Moderasyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 10 |
14 | Aracılık | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 10 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | - |
Ders Kitabı | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock'n'roll (4th edition). Dubai: Sag Publications. ISBN: 9781446249178 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
21
|
21
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
45
|
45
|
Final Sınavı |
1
|
63
|
63
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..