
DENEYSEL PSİKOLOJİ DOKTORA PROGRAMI DUYURUSU
...
Dersin Adı |
Psikolojide İleri Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 602
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, öğrencilere bilimsel bir araştırma yürütmek için gerekli olan ileri düzey yetilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste bilimsel araştırmanın temel basamakların ve özellikle deneysel yöntemlerin tanıtılması amaçlanmaktadır. Bu amaçlarla, deneysel psikoloji alanında orijinal ve etkili araştırma problemlerin formülasyonu, geliştirilen araştırma probleminin ya da problemlerin test edilebilir hipotezlere dönüştürülmesi, bu hipotezlerin test edilebilmesinde kullanılacak olan uygun deneysel yöntemin belirlenmesi, bağımsız değişken manipülasyonu ve karıştırıcı etkilerin kontrol edilme yöntemleri, seçilen yönteme uygun veri toplama süreci ve toplanan veriyi uygun istatistiksel yöntemle analizi ve bulguların APA formatında yazımına değinilecektir. Ek olarak, deneysel araştırmalardaki etik sorunlar da dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders İçeriğinin Gözden Geçirilmesi, Araştırma Yöntemlerine Giriş | Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 1) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 1, 2) |
2 | Etik | Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 2) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 14) |
3 | Araştırma Problemi ve Hipotez Geliştirme | Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 3) Leong, F. T. L., & Austin, J. T. (2005). The Psychology Research Handbook: A Guide for Graduate Students and Research Assistants (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. (Bölüm 1, 2) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 2, 3) |
4 | Deneysel Desen Tasarlama | Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 5, 6, 7, 8) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 5, 6, 7, 8, 9) |
5 | Deneysel Desen Tasarlama | Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 5, 6, 7, 8) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 5, 6, 7, 8, 9) |
6 | Deneysel Desen Tasarlama | Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 5, 6, 7, 8) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 5, 6, 7, 8, 9) |
7 | Öğrenci Sunumları (Araştırma Önerisi) | |
8 | Deney Programlarının Oluşturulması | |
9 | Veri Toplanması | |
10 | Veri Toplanması | |
11 | Veri Analizi | |
12 | Sonuçların Rapor Edilmesi | Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Appendix A) Leong, F. T. L., & Austin, J. T. (2005). The Psychology Research Handbook: A Guide for Graduate Students and Research Assistants (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. (Bölüm 5) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 15) |
13 | Sonuçların Rapor Edilmesi | Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Appendix A) Leong, F. T. L., & Austin, J. T. (2005). The Psychology Research Handbook: A Guide for Graduate Students and Research Assistants (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. (Bölüm 5) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 15) Publication Manual of the American Psychological Association |
14 | Öğrenci Sunumları (Projeler) | |
15 | Öğrenci Sunumları (Projeler) | |
16 | Öğrenci Sunumları (Projeler) |
Ders Kitabı | Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. ISBN-13: 978-1119330448, ISBN-10: 1119330440
Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning ISBN-13: 978-1111521158, ISBN-10: 1111521158
Leong, F. T. L., & Austin, J. T. (2005). The Psychology Research Handbook: A Guide for Graduate Students and Research Assistants (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications ISBN-13: 978-0761930228, ISBN-10: 9780761930228
Publication Manual of the American Psychological Association ISBN-13: 978-1433805615, ISBN-10: 1433950618 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İşlenecek konularla ilgili ek makaleler. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
40
|
Proje |
1
|
73
|
73
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
58
|
0
|
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 |
Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
13 |
Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..