Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Deneysel Psikoloji Doktora Programı

PSY 602 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Psikolojide İleri Araştırma Yöntemleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 602
Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kapsamında, öğrencilere bilimsel bir araştırma yürütmek için gerekli olan ileri düzey yetilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • bilimsel makaleleri bilimin ölçütleri temelinde değerlendirebilecektir.
  • Özgün değeri yüksek bilimsel hipotezleri geliştirebilecektir.
  • Farklı yöntemlerin avantajlarını ve kısıtlılıklarını değerlendirebilecek ve belirli bir hipotezin test edilmesi için uygun bir yöntem seçebilecektir.
  • Sonuçları ile psikoloji bilimine katkı sağlayacak deneyler yürütebilecektir.
  • İstatistiksel analizlerin kullanımı ve sonuçlarının rapor edilmesi süreçlerini sistematik bir şekilde yürütebilecektir.
  • İstatistiksel analizlerin bulgularını literatürdeki bulgularla karşılaştırarak yorumlayıp tartışabilecektir.
  • Bilimsel bulguları ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı şekilde sunabilecektir.
  • Bilimsel araştırmalarda etiğin önemini ve rolünü betimleyebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste bilimsel araştırmanın temel basamakların ve özellikle deneysel yöntemlerin tanıtılması amaçlanmaktadır. Bu amaçlarla, deneysel psikoloji alanında orijinal ve etkili araştırma problemlerin formülasyonu, geliştirilen araştırma probleminin ya da problemlerin test edilebilir hipotezlere dönüştürülmesi, bu hipotezlerin test edilebilmesinde kullanılacak olan uygun deneysel yöntemin belirlenmesi, bağımsız değişken manipülasyonu ve karıştırıcı etkilerin kontrol edilme yöntemleri, seçilen yönteme uygun veri toplama süreci ve toplanan veriyi uygun istatistiksel yöntemle analizi ve bulguların APA formatında yazımına değinilecektir. Ek olarak, deneysel araştırmalardaki etik sorunlar da dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders İçeriğinin Gözden Geçirilmesi, Araştırma Yöntemlerine Giriş Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 1) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 1, 2)
2 Etik Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 2) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 14)
3 Araştırma Problemi ve Hipotez Geliştirme Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 3) Leong, F. T. L., & Austin, J. T. (2005). The Psychology Research Handbook: A Guide for Graduate Students and Research Assistants (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. (Bölüm 1, 2) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 2, 3)
4 Deneysel Desen Tasarlama Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 5, 6, 7, 8) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 5, 6, 7, 8, 9)
5 Deneysel Desen Tasarlama Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 5, 6, 7, 8) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 5, 6, 7, 8, 9)
6 Deneysel Desen Tasarlama Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Bölüm 5, 6, 7, 8) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 5, 6, 7, 8, 9)
7 Öğrenci Sunumları (Araştırma Önerisi)
8 Deney Programlarının Oluşturulması
9 Veri Toplanması
10 Veri Toplanması
11 Veri Analizi
12 Sonuçların Rapor Edilmesi Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Appendix A) Leong, F. T. L., & Austin, J. T. (2005). The Psychology Research Handbook: A Guide for Graduate Students and Research Assistants (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. (Bölüm 5) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 15)
13 Sonuçların Rapor Edilmesi Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc. (Appendix A) Leong, F. T. L., & Austin, J. T. (2005). The Psychology Research Handbook: A Guide for Graduate Students and Research Assistants (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. (Bölüm 5) Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning. (Bölüm 15) Publication Manual of the American Psychological Association
14 Öğrenci Sunumları (Projeler)
15 Öğrenci Sunumları (Projeler)
16 Öğrenci Sunumları (Projeler)

 

Ders Kitabı

Goodwin, C. J. (2010). Research in psychology: Methods and design (6th ed.). Hoboken, NJ, US: John Wiley & Sons Inc.

ISBN-13: 978-1119330448, ISBN-10: 1119330440

 

Ray, W. J. (2008). Methods: Toward a science of behavior and experience (9th ed.). Belmont, CA, US: Wadsworth/Thomson Learning

ISBN-13: 978-1111521158, ISBN-10: 1111521158

 

Leong, F. T. L., & Austin, J. T. (2005). The Psychology Research Handbook: A Guide for Graduate Students and Research Assistants (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications

ISBN-13: 978-0761930228, ISBN-10: 9780761930228

 

Publication Manual of the American Psychological Association

ISBN-13: 978-1433805615, ISBN-10: 1433950618

Önerilen Okumalar/Materyaller İşlenecek konularla ilgili ek makaleler.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
35
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
58
58
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur.

X
2

İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

X
3

Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır.

X
4

Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır.

X
5

Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

X
6

Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir.

X
7

Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir.

X
8

Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar.

X
9

Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

X
10

Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir.

X
11

Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır.

X
12

Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
13

Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.