
DENEYSEL PSİKOLOJİ DOKTORA PROGRAMI DUYURUSU
...
Dersin Adı |
Davranışsal Araştırmalar için Bilgisayar Programlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 604
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikoloji araştırmacılarına temel programlama yetenekleri kazandırmaktır. Bu dersi tamamlayan öğrenciler çeşitli multimedya içerikleri sunabilen, kullanıcı girdilerini çeşitli cihazlar aracılığıyla toplayabilen ve deneysel verileri analiz edebilen programlar geliştirebileceklerdir. Bu yetenekler ile öğrenciler bilgisayar destekli karmaşık psikoloji deney düzenekleri yaratabilecek ve bu deneyleri hayata geçirebileceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bilgisayar programlama temelleri, programlama ortamının temelleri, verileri idare etmek ve görselleştirmek, programlama parçaları, veri yapıları, basit girdi ve çıktı, multimedya içeriği kullanma, zamanlama ve kayıt, geliştirme ve hata ayıklama teknikleri, fonksiyonlar ve modüler programlama, kayıtları okuma ve işleme. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Programlamaya giriş, temel kavramlar, algoritma. | https://www.python.org/doc/ |
2 | Python’da değişken türleri: listeler, sözlükler, metin türündeki ve sayısal türdeki veriler. | https://www.python.org/doc/ |
3 | Döngüler, koşullu ifadeler. Temel fonksiyonlar, fonksiyon oluşturma, modüller. | https://www.python.org/doc/ |
4 | OpenSesame, psychopy ve matlab platformlarının karşılaştırılması. | https://osdoc.cogsci.nl/ |
5 | OpenSesame’ye giriş | https://osdoc.cogsci.nl/ |
6 | OpenSesameye giriş. (devam). | https://osdoc.cogsci.nl/ |
7 | OpenSesameye giriş. (devam). | https://osdoc.cogsci.nl/ |
8 | Python’da dosya işlemleri. | https://www.python.org/doc/ |
9 | Python’da dosya işlemleri (devam). | https://www.python.org/doc/ |
10 | OpenSesame’de veri analizi. | https://osdoc.cogsci.nl/ |
11 | Python’da veri analizi. | https://osdoc.cogsci.nl/ |
12 | OpenSesame’de resim, video ve ses dosyalarının kullanımı. | https://osdoc.cogsci.nl/ |
13 | Zamanlama doğruluğu ve zamanlama hassasiyeti: temel kavramlar. | |
14 | Zamanlama doğruluğu ve zamanlama hassasiyeti: uygulama örnekleri | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi, genel tekrar. | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Whitington, J. (2020). Python from the very beginning: With 100 exercises and answers. Coherent Press: Cambridge. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://www.python.org/doc/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
8
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
13 |
Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..