
DENEYSEL PSİKOLOJİ DOKTORA PROGRAMI DUYURUSU
...
Dersin Adı |
Öğrenme ve Bellek
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 607
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilere, kuramsal yaklaşımlar ve görgül çalışmalar aracılığı ile öğrenme ve bellek süreçleri hakkında detaylı bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır. Öğrenme başlığı altında özellikle klasik koşullama model alınırken; bellek başlığı altında belleği yeniden bütünleştirme süreci üzerinden gidilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrenme ve belleğe ilişkin süreçlerin kuramsal yaklaşımlar ve görgül çalışmalar çerçevesinde incelenmesini içermektedir. Söz konusu süreçlere ilişkin görgül bilgi birikiminin büyük bir kısmını içeren hayvan modelleri temelinde, insan davranışının anlaşılması üzerine bir takım tartışmalar yürütülecektir. Ayrıca öğrenme ve belleğin çalışılmasında sinirbilimin rolü de ders kapsamında incelenmesi planlanan konulardandır. Son olarak, öğrenme ve bellek çalışmalarından elde edinilen görgül verilerin klinik doğurguları ve uygulamaları üzerinde durulacaktır. Dersin içeriğine uygun olacak şekilde yukarıda belirtilen konular klasik koşullama yöntemi model alınmak suretiyle, koşullu tepkilerin edinilmesinde, sönmesinde ve geri gelmesinde belleğin rolü kapsamında ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders İçeriğinin Gözden Geçirilmesi | |
2 | Öğrenme ve Belleğe İlişkin Temel Kavramların Gözden Geçirilmesi | Domjan, M. (2010). The Principles of Learning and Behavior. Belmont: CA, Wadswort. (Bölüm 1) |
3 | Belleği Yeniden Bütünleştirme Kavramının Ortaya Çıkması | Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 1) |
4 | Belleği Yeniden Bütünleştirmenin Dinamik Doğası | Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 2) |
5 | Hipokampal Belleği Yeniden Bütünleştirmenin Mekanizmaları ve İşlevleri | Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 3) |
6 | Amigdaladaki Koşullu Savunma Tepkilerinin Yeniden Bütünleştirilmesi | Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 4) |
7 | Belleği Yeniden Bütünleştirme & Sönme | Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 6) |
8 | Hayvan Modellerinde Korku Belleğini Zayıflatmak İçin Belleğin Yeniden Bütünleştirilmesi ve Sönme | Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 8) |
9 | İnsanda Belleği Yeniden Bütünleştirme | Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 9) |
10 | Ara Sınav | |
11 | İnsanda Amigdala İşlevleri Üzerine Gelişimsel Bir Bakış | Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 5) |
12 | İnsanda Korku Koşullaması ve Amigdala | Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 6) |
13 | İnsan Amigdalası ve Bellek | Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 8) |
14 | İnsan Amigdalası ve Korku Kontrolü | Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 9) |
15 | Amigdala Çalışmalarında Yöntemsel Yaklaşımlar | Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 7) |
16 | Proje Bulgularının Tartışılması |
Ders Kitabı | Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press. Hardcover ISBN: 9780123868923 eBook ISBN: 9780123868930
Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press. ISBN: 97816062309 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Selected Readings will be updated throughout the semester based on current literature |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
50
|
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
71
|
71
|
Proje |
1
|
90
|
90
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 |
Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
13 |
Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..