Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Deneysel Psikoloji Doktora Programı

PSY 607 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Öğrenme ve Bellek
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 607
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilere, kuramsal yaklaşımlar ve görgül çalışmalar aracılığı ile öğrenme ve bellek süreçleri hakkında detaylı bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır. Öğrenme başlığı altında özellikle korku koşullaması yordamı model alınırken; bellek başlığı altında belleği yeniden bütünleştirme süreci üzerinden gidilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • öğrenme ve onun davranışsal bileşenini tanımlayabilecektir.
  • Bellek ile ilişkili temel kuramsal kavramları tartışabilecektir.
  • Öğrenme ve bellek konulu bilimsel çalışmalara etki eden tarihi ve modern yaklaşımları özetleyebileceklerdir.
  • Öğrenme ve bellek kapsamındaki kuramsal yaklaşımları ve görgül çalışmaları karşılaştırabileceklerdir.
  • Öğrenme ve belleğe ilişkin genel ilkeleri insan ve hayvan modellerini tanımlayabileceklerdir.
  • öğrenme ve belleğe ilişkin genel ilkeleri insan ve hayvan modelleri üzerinden tanımlayabilecek,
  • Öğrenme ve bellek çalışmalarının klinik uygulamalarını tartışabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrenme ve belleğe ilişkin süreçlerin kuramsal yaklaşımlar ve görgül çalışmalar çerçevesinde incelenmesini içermektedir. Söz konusu süreçlere ilişkin görgül bilgi birikiminin büyük bir kısmını içeren hayvan modelleri temelinde, insan davranışının anlaşılması üzerine bir takım tartışmalar yürütülecektir. Ayrıca öğrenme ve belleğin çalışılmasında sinirbilimin rolü de ders kapsamında incelenmesi planlanan konulardandır. Son olarak, öğrenme ve bellek çalışmalarından elde edinilen görgül verilerin klinik doğurguları ve uygulamaları üzerinde durulacaktır. Dersin içeriğine uygun olacak şekilde yukarıda belirtilen konular korku koşullaması yordamı model alınmak suretiyle, korkunun edinilmesinde, sönmesinde ve geri gelmesinde belleğin rolü kapsamında ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders İçeriğinin Gözden Geçirilmesi
2 Öğrenme ve Belleğe İlişkin Temel Kavramların Gözden Geçirilmesi Domjan, M. (2010). The Principles of Learning and Behavior. Belmont: CA, Wadswort. (Bölüm 1)
3 Belleği Yeniden Bütünleştirme Kavramının Ortaya Çıkması Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 1)
4 Belleği Yeniden Bütünleştirmenin Dinamik Doğası Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 2)
5 Hipokampal Belleği Yeniden Bütünleştirmenin Mekanizmaları ve İşlevleri Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 3)
6 Amigdaladaki Koşullu Savunma Tepkilerinin Yeniden Bütünleştirilmesi Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 4)
7 Belleği Yeniden Bütünleştirme & Sönme Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 6)
8 Hayvan Modellerinde Korku Belleğini Zayıflatmak İçin Belleğin Yeniden Bütünleştirilmesi ve Sönme Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 8)
9 İnsanda Belleği Yeniden Bütünleştirme Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.(Bölüm 9)
10 Ara Sınav
11 İnsanda Amigdala İşlevleri Üzerine Gelişimsel Bir Bakış Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 5)
12 İnsanda Korku Koşullaması ve Amigdala Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 6)
13 İnsan Amigdalası ve Bellek Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 8)
14 İnsan Amigdalası ve Korku Kontrolü Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 9)
15 Amigdala Çalışmalarında Yöntemsel Yaklaşımlar Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.(Bölüm 7)
16 Proje Bulgularının Tartışılması

 

Ders Kitabı

Alberini, C. M. (Ed.). (2013). Memory Reconsolidation. San Diego: Academic Press.

Hardcover ISBN: 9780123868923

eBook ISBN: 9780123868930

 

Whalen, P.J. & Phelps. E.A. (2009). The Human Amygdala. New York: Guilford Press.

ISBN: 97816062309

Önerilen Okumalar/Materyaller

Domjan, M. (2010). The Principles of Learning and Behavior. Belmont: CA, Wadswort.

ISBN: 9781285088563

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
21
21
Proje
1
60
60
Seminer/Çalıştay
1
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
50
50
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur.

X
2

İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

X
3

Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır.

X
4

Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır.

X
5

Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

X
6

Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir.

X
7

Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir.

X
8

Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar.

X
9

Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

X
10

Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir.

X
11

Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır.

X
12

Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
13

Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.