Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 502 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dil Öğretiminde Program ve Materyal Geliştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 502
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, İngilizce dil öğretimi program tasarımı ve materyal geliştirme konularında öğrencileri ileri düzeyde bilgi ve becerilerle donatmayı, sistem yaklaşımını sağlam bir anlayışla kavramalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • program geliştirmenin psikolojik, sosyolojik, felsefi, kuramsal temellerini ve ilkelerini özetleyebilir,
  • farklı program modellerini yorumlayabilir,
  • öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını belirlemek için ihtiyaç analizi uygulayabilir,
  • öğretim programı hedef ve öğrenme çıktılarını ihtiyaç analizi sonucuna göre planlayabilir,
  • erişilebilirlik ve kapsayıcılık ilkelerini dikkate alarak, öğretim materyallerini program hedeflerine dayalı tasarlayabilir,
  • değerlendirme kriterlerine dayalı olarak program ve materyalleri değerlendirebilir.
Ders Tanımı Bu ders, ihtiyaç analizine dayalı, hedef ve amaç belirleme, ders planlama, materyal geliştirme ve değerlendirme süreçlerini kapsamaktadır. Dersin ilk aşaması, müfredat tasarımının ana bileşenleri, farklı program tasarım yaklaşımları, ihtiyaç analizi süreçleri, hedef davranışların belirlenmesi ve uygulanan programların değerlendirilmesi hakkında bilgileri içermektedir. Dersin ilerleyen aşamaları materyal geliştirme ve değerlendirme ilkelerini kapsamaktadır. Öğrencilerin, etkili eğitim içeriği oluşturması için teorik tartışmalara ve uygulamalı projelere katılmaları beklenir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ve Materyal Tanıtımı Program tasarımına Genel Bir Bakış Tanım ve Kavramlar Brown, J. D. (1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 1, p:1-25. L.S.P. Nation & Macalister, J. (2010). Language Curriculum Design: An overview Chapter: 1, p: 1-14. Ornstein, A. & Hunkins, F. (2018). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Chapter 1, p: 26-28.
2 Program Yaklaşımları Program Geliştirmenin Felsefi, Psikolojik, Sosyal Temelleri Program Alanları Ornstein, A & Hunkins, F. (2018). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Chapter 1, p: 20- 32; Chapter 2, p: 49-60; Chapter 4, p:113 -146; Chapter 5, p: 151 – 169.
3 Dil Öğretim Program İlkeleri Program Tasarımına ilişkin sorunlar Ornstein, A. & Hunkins, F. (2018). Chapter, 6 p: 176 -200.
4 İhtiyaç Analizi Richards, J.C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Chapter 3, p: 51 - 68 Brown, J.D. (1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 2, p: 35 -67 L.S.P. Nation & John Macalister, Chapter 3, p: 24 – 35
5 Amaç, Hedef ve Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi Brown, J.D.(1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 3, p:71-98 Jack C. Richards, Chapter 5/6, p:112-133; p:145-166 L.S.P. Nation & John Macalister, Chapter 4/5, p: 70 – 85
6 Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi)
7 Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi)
8 Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi)
9 Ara Sınav
10 Dil Öğretiminde Program Tasarımı Yaklaşımları Approaches to Syllabus Design by Karl Khranke L.S.P. Nation & John Macalister, Chapter 9, p:136-148
11 Materyal Geliştirme ve Değerlendirme Brown, Chapter 5, p:139-168 Jack C. Richards, Chapter 8 p: 251 - 271
12 Program Değerlendirme Brown, J.D.(1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 4, p:108-123/ Chapter 6, p: 217-238 Ornstein & Hunkins, Chapter 9, p:286-319 L.S.P. Nation & John Macalister, Chapter 7, p: 107-123; Chapter 8, p: 123-136 Jack C. Richards, Chapter 9, p:286-299
13 Öğrenci Sunumları (Materyal Geliştirme)
14 Öğrenci Sunumları (Materyal Geliştirme)
15 Dönemi gözden geçirme
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

 

James Dean Brown (1995). The Elements of Language Curriculum: A Systematic Approach to Program Development. Heinle & Heinle Publishers.

Karl Krahnke (1987). Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. Prentice-Hall

L.S.P. Nation & John Macalister (2010). Language Curriculum Design. Routledge

Allan C. Ornstein & Francis P. Hunkins (2017).    Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Pearson

Jach C. Richards (2001).   Curriculum Development in Language Teaching . Cambridge University Press

Önerilen Okumalar/Materyaller

Kostka, Ilka, and Lucy Bunning. Curriculum Design in English Language Teaching, TESOL Press, 2017. ProQuest Ebook Central, http://ebookcentral.proquest.com/lib/izmir/detail.action?docID=6447706.

Creativity and Innovations in ELT Materials Development: Looking Beyond the Current Design, Dat Bao From IEU library.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
25
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
30
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
40
40
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

X
3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

X
4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

X
5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

X
6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

X
7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

X
11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.