Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 523 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 523
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin, İngilizce dil öğretiminde kullanılan kuram, yaklaşım, yöntem, teknikler ile dil öğretimi ve öğrenme süreçlerinde yer alan süreçleri kavramalarını, tartışmalarını ve uygulamaya dönüştürmelerini amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İngilizce dil öğretiminde kullanılan kuram, yaklaşım ve yöntemleri tanımlayabilir,
  • İngilizce dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve tekniklerin güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir,
  • İngilizce dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikleri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir,
  • İngilizce dil öğretiminde kullanılan farklı yaklaşım, yöntem ve tekniklerle ilgili ders planı tasarlayabilir,
  • İngilizce dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve tekniklerini kullanarak tasarladığı ders planını sınıf içinde uygulayabilir,
  • analiz ve sentez becerilerini kullanarak sınıf-içi tartışmalara etkin bir şekilde katılabilir.
Ders Tanımı Bu ders, İngilizce dil öğretimindeki ilke ve yöntemler konusunda öğrencilere ileri düzeyde bilgi ve beceriler kazandırmak; bu yaklaşımlar ile yöntemler arasındaki etkileşimli ilişkiyi ele almak; güncel yöntem ve teknikleri araştırmak; etkili ve yenilikçi eğitim içeriği oluşturmak; teorik tartışmalara katılmak ve uygulamalı projelere katılmak amacıyla tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriği ve Materyal Tanıtımı, Dil Öğretimine Giriş Richards &Rodgers, (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Part 1. p: 3-18.
2 Öğrenme Teorileri ve Yöntemleri: Giriş Dil Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler Yaklaşım, Yöntem, Tasarım, İlke ve Süreç Richards &Rodgers, (2001). Approaches and Methods in Language Teaching Part 1.2 p: 18-35. B.Kumaravadivelu, (2008). Understanding Language Teaching. Chapter 4, p:83-87 Shastri, Pratima Dove, (2009). Communicative Approach to the Teaching of Englisg as a Second Language. Chapter 6, p:33-41 Brown, D. (2007), Teaching by Principles. Chapter 2, p: 13-17
3 Müfredat, Ders İzlencesi ve Planı Dil öğretim Yöntem Kategorileri Shastri, Pratima Dove, (2009). Communicative Approach to the Teaching of English as a Second Language., Chapter 7 p:42 -50 B.Kumaravadivelu, (2008). Understanding Language Teaching. Chapter 3 p: 75-79; Chapter 4, p:90 -96 Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 4, p: 90-100
4 Dil Öğretim Yaklaşımları: Genel Bir Bakış Davranışsal, Bilişsel ve İnsancıl Yaklaşımlar ve Yöntemler. Article by Celce-Murcia, M. 1991. B.Kumaravadivelu, Chapter 5-6-7, p: 90-150 Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56
5 Davranışsal Yaklaşım/İşitsel-Dilsel Method Ö1/Ö2 Sunumlar: yaklaşımın zayıf, güçlü yönleri, tasarım ve süreçler Richards, J. & Rodgers, T., Part 1 p:50-71 Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56
6 Bilişsel Yaklaşımlar Ö3/Ö4 Sunumlar: yaklaşımın zayıf, güçlü yönleri, tasarım ve süreçler UNIT – 4/methods and approaches of teaching English by Brown, D. article Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56
7 İnsancıl Yaklaşımlar Ö5/Ö6 Sunumlar: yaklaşımın zayıf, güçlü yönleri, tasarım ve süreçler Richards, J. & Rodgers, T., Part 3 p: 73- 151 Nunan, D., Chapter 12, p: 228-248 Shastri, Pratima Dave. (2009). Communicative Approach to the Teaching of English as a Second Language, Global Media, Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56
8 Son Zamanlarda Kullanılan Yaklaşımlar (zayıf ve güçlü yönler) Ö7/Ö8/Ö9/Ö10 Sunumlar: Çoklu Zeka, Sinirsel Dilsel, Yetkinlik Tabanlı yaklaşım, Teknolojiye Dayalı Yaklaşım, Proje-Tabanlı Brown, D., Chapter 2, p: 36-37 Richards, J. & Rodgers, T., Chapter 11,. p:154-166
9 Eklektik Yaklaşım Ö11/Ö12 Sunumlar Gözden geçirme
10 ARA SINAV
11 Yaklaşım ve Yönteme dayalı Ders Planlama (Ders amacı, hedefleri, öğrenme çıktıları, materyal tasarımı, öğrenci-öğretmen rolleri) Shastri, Pratima Dave. (2009). Communicative Approach to the Teaching of English as a Second Language, Global Media, p:114-119
12 Hazırlanan Ders Planlarına Yönelik Sunumlar Öğrenci Sunumları
13 Hazırlanan Ders Planlarına Yönelik Sunumlar Öğrenci Sunumları
14 Hazırlanan Ders Planlarına Yönelik Sunumlar Öğrenci Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 FİNAL SINAVI

 

Ders Kitabı

Brown, H.D. (1987). (2nd ed.). Principles of language learning and teaching. Englewood Cliffs: Prentice Hall.

Brown, H.D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (Second edition). London: Longman. (IEU Library).

Richard, J.C. & Rogers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching: A description and analysis (Second edition). Cambridge: CUP. (IEU Library).

Önerilen Okumalar/Materyaller

Cook, Vivian (2016). Second Language Learning and Language Teaching (Fifth Edition, Taylor & Francis Group. (IEU Library).

Hall, Graham, (2017). Exploring English Language Teaching : Language in Action

Taylor & Francis Group. (IEU Library).

Larsen-Freeman, D. (2000).  Techniques and principles in language teaching (Second edition). Oxford: Oxford University Press.

Lennon, Paul (2020). The Foundations of Teaching English As a Foreign Language

Taylor & Francis Group. (IEU Library).

McLaughlin, B. (1987). Theories of second language learning. London: Edward Arnold.

McDonough, J. And Shaw, C. (1993). Materials and methods in ELT: A teacher guide.  Oxford: Blackwell.

Nunan, D. (1991). Language teaching methodology: A textbook for teachers. New York: Prentice Hall. (IEU Library).

Shastri, Pratima Dave (2009). Communicative Approach to the Teaching of English. Himlaya Publishing House. (IEU Library).

Journals:

ELT journal: http://eltj.oxfordjournals.org/

Applied linguistics: http://applij.oxfordjournals.org/

System: http://www.journals.elsevier.com/system/

Teaching English forum: https://americanenglish.state.gov/forum

British council: http://www.teachingenglish.org.uk/teacher-development/publications

The Asian EFL Journal: http://asian-efl-journal.com/

The Internet TESL Journal: http://iteslj.org/

Humanising Language Teaching

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
25
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
30
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
40
40
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

X
3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

X
4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

X
6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

X
7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

X
10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.