Dersin Adı |
Karşılaştırmalı Anayasa Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
KHUK 512
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, anayasa kuramının temel kavramlarını karşılaştırmalı hukuk perspektifi ile irdelemeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste karşılaştırmalı anayasa hukukunun anlamı, önemi, değeri ve bu alanın tarihsel gelişimi izah edildikten sonra anayasa yapımı, anayasa uygunluk denetimi modelleri, temel hak ve özgürlükler rejimleri ve hükümet sistemleri gibi konular güncel gelişmeler ışığında ele alınmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, konu ve yöntemi | |
2 | Karşılaştırmalı anayasa hukukunun tarihsel gelişimi | Tushnet, s. 1-4; Ginsburg & Dixon s. 1-4; Rosenfeld & Sajó, s. 2-9 |
3 | Karşılaştırmalı anayasa hukukunun içeriği ve inceleme konusu | Tushnet, s. 4-9; Dixon & Ginsburg, s. 4-12; Rosenfeld & Sajó, s. 2-9 |
4 | Karşılaştırmalı anayasa hukukunda yöntem sorunu | Rosenfeld & Sajó, s. 54-74 |
5 | Anayasa yapımı (I) | Tushnet, s. 10-39 |
6 | Anayasa yapımı (II) | Vaka incelemesi |
7 | Anayasanın değiştirilmesi (I) | Ginsburg & Dixon s. 96-111 |
8 | Anayasanın değiştirilmesi (II) | Vaka incelemesi |
9 | Anayasaya uygunluk denetimi (I) | Tushnet, s. 40-69 |
10 | Anayasaya uygunluk denetimi (II) | Vaka incelemesi |
11 | Anayasal hakların yapısal analizi (I) | Tushnet, s. 70-93 |
12 | Anayasal hakların yapısal analizi (II) | Vaka incelemesi |
13 | Hükümet sistemleri (I) | Tushnet, s. 94-113 |
14 | Hükümet sistemleri (II) | Vaka incelemesi |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mark Tushnet, Advanced Introduction to Comparative Constitutional Law, Secon Edition, Edward Elgar, 2018. |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
50
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
59
|
59
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Kamu hukuku alanında analitik ve eleştirel bakış açısıyla olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Kamu hukuku alanlarında ve alt disiplinlerine ait kavram ve kurumlara ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Kamu hukuku alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturur |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Kamu hukuku alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak sorunları çözer |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Kamu hukuku alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Kamu hukuku ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözer |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Kamu hukuku alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Kamu hukuku alanı ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..