
‘Psikolojik merkez’ İzmir’in hizmetinde
Psikolojik desteğe ihtiyaç duyan kişilere en uygun şartlarda hizmet verilmesi amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) bünyesinde faaliyete geçen Psikoloji Uygulama ...
Dersin Adı |
Bilişsel Davranışçı Terapi Kuramları-I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CPSY 517
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin bilişsel davranışçı terapilere ilişkin kuramlarve uygulama alanları hakkında ayrıntılı bir donanıma sahip olmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Bilişsel Davranışçı Terapinin temel ilkeleri, bilişsel kavramsallaştırma, terapi seansların yapılandırılması, otomatik düşüncelerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi, ara ve temel inançların belirlenmesi ve değerlendirilmesi konuları uygulamalı olarak aktarılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı öğrencilerin bilişsel davranışçı terapilere ilişkin kuram ve uygulamalar hakkında ayrıntılı bir donanıma sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 1 |
2 | Tedaviye genel bakış, Bilişsel kavramsallaştırma | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 2,3 |
3 | Değerlendirme seansı, İlk terapi seansın yapısı | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 4,5 |
4 | Davranışsal Etkinleştirme, 2. Seans ve sonrası, Terapi seanlarını yapılandırmayla igili problemler | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 6,7,8 |
5 | Otomatik düşünce belirleme, Duygu belirlenmesi | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 9,10 |
6 | Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi, Otomatik düşünceleri yanıtlama | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 11,12 |
7 | Ara inançları belirleme ve değiştirme | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 13 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel inançları tanımlama ve değiştirme | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 14 |
10 | BDT'ye ek teknikler, imgeleme, ödevler | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 15,16,17 |
11 | Sonlandırma ve Geri Dönüşleri önleme, tedaviyi planlama | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 18,19 |
12 | Uygulama ve Gözden Geçirme | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | - | |
16 | - |
Ders Kitabı | Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY ISBN-13: 978-1609185046 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
27
|
27
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 |
Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 |
Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
13 |
Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Psikolojik desteğe ihtiyaç duyan kişilere en uygun şartlarda hizmet verilmesi amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) bünyesinde faaliyete geçen Psikoloji Uygulama ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..