Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CPSY 517 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilişsel Davranışçı Terapi Kuramları-I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CPSY 517
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin bilişsel davranışçı terapilere ilişkin kuramlarve uygulama alanları hakkında ayrıntılı bir donanıma sahip olmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Bilişsel Davranışçı Terapinin temel ilkeleri, bilişsel kavramsallaştırma, terapi seansların yapılandırılması, otomatik düşüncelerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi, ara ve temel inançların belirlenmesi ve değerlendirilmesi konuları uygulamalı olarak aktarılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilişsel davranışçı yaklaşımın tarihsel gelişimini açıklayabilecektir.
  • Bilişsel davranışçı terapilerin kuramsal altyapısını tanımlayabilecektir.
  • Bilişsel davranışçı terapilerin temel tekniklerini tanımlayabilecek ve uygulayabilecektir.
  • Psikolojik bozuklukların etiyolojisini bilişsel davranışçı kuram açısından tartışabileceklerdir.
  • Bilişsel davranışı kuramı diğer psikoterapi kuramlarıyla karşılaştırabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu dersin amacı öğrencilerin bilişsel davranışçı terapilere ilişkin kuram ve uygulamalar hakkında ayrıntılı bir donanıma sahip olmalarını sağlamaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 1
2 Tedaviye genel bakış, Bilişsel kavramsallaştırma Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 2,3
3 Değerlendirme seansı, İlk terapi seansın yapısı Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 4,5
4 Davranışsal Etkinleştirme, 2. Seans ve sonrası, Terapi seanlarını yapılandırmayla igili problemler Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 6,7,8
5 Otomatik düşünce belirleme, Duygu belirlenmesi Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 9,10
6 Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi, Otomatik düşünceleri yanıtlama Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 11,12
7 Ara inançları belirleme ve değiştirme Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 13
8 Ara Sınav
9 Temel inançları tanımlama ve değiştirme Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 14
10 BDT'ye ek teknikler, imgeleme, ödevler Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 15,16,17
11 Sonlandırma ve Geri Dönüşleri önleme, tedaviyi planlama Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY Chapter 18,19
12 Uygulama ve Gözden Geçirme
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 -
16 -

 

Ders Kitabı

Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and Beyond. Guilford Press, NY

ISBN-13: 978-1609185046

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
80
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
30
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
27
27
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler.

X
3

Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır.

X
4

Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular.

X
5

Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar.

X
6

Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir.

X
7

Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir.

X
8

Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

X
9

İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar.

X
10

Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur.

X
11

Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X
13

Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.