Dersin Adı |
Perakende Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 561
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, temel teorik bilgilerin ve başarılı perakende yönetimi uygulamaların sunulması yoluyla, öğrencilerin perakende yönetimi konusunu anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ayrıca, perakende endüstrisindeki gelişmemelerin değerlendirilmesini ve perakende endüstrisinin ekonomideki öneminin anlaşılmasını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin, perakende yönetimi kavramlarını ve teorilerini değerlendirebilmeleri ve bunların sektördeki uygulamalarının ne şekilde olması gerektiğini anlamalarına olanak tanır. Bu ders ayrıca, dinamik perakende çevresinin ve perakendeciler tarafından uygulanan stratejilerin öğrenciler tarafından kavranmasını sağlar. Perakende pazarlama karması ile ilgili konuların tartışılması yoluyla öğrencilere, perakendecilerin rekabetçi ve sürekli değişmekte olan perakende çevresinde hangi başarılı stratejiler ile ayakta kaldıklarını kavrama fırsatı verir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve temel kavramlar | |
2 | Endüstriyel ve tüketici pazarı arasındaki farklar | |
3 | Perakendeci çeşitleri | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 1 & 6 |
4 | Tüketicileri anlamak | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 2 & 3 & 7 |
5 | Perakende ürün planlaması | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 9 & 10 |
6 | Perakende sektöründe hizmet/değer yaratma/yenilikçi iş modelleri | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 14 & 15 & 18 |
7 | Perakende lojistiği ve tedarik zinciri yönetimi | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 17 |
8 | Ara rapor teslimi ve sunumu | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 18 & 19 & 20 |
9 | Çok kanallı ve bütüncül perakende yönetimi | Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır. |
10 | Çok kanallı ve bütüncül perakende yönetimi | Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır. |
11 | Perakendede başarı ve başarısızlık hikayeleri | Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır. |
12 | Final proje teslimi ve sunumu | |
13 | Final sunumları | |
14 | Perakende araştırmaları ve dönem değerlendirmesi | |
15 | - | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ayers, J.B. and Odegaard, M.A., 2017. Retail supply chain management. CRC Press.
Fernie, J. and Sparks, L. eds., 2018. Logistics and retail management: emerging issues and new challenges in the retail supply chain. Kogan page publishers.
Rabolt, N.J. and Miler, J.K., 1997. Concepts and cases in retail and merchandise management. Fairchild Books. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
30
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
15
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
8
|
16
|
Proje |
-
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
199
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 | Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 | Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 | Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 | Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..