LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BA 585 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletmeler için Veri Analitiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 585
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Ders, veri odaklı yaklaşımın iş hayatı konu ve sorunlarında nasıl kullanılması gerektiğini göstermeyi amaçlamaktadır. Öğrencileri iş problemlerinin analizinde faydalı olacak veri bilimi bilgisi, araçları ve uygulamalarıyla donatmayı hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, iş problemlerinde veri biliminin kullanımını ve uygulamasını gösterir. Çeşitli iş vaka örneklerinde veri analitiği modellerinin uygulanmasında R programının kullanımını öğretir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş Analitiğine ve R’a Giriş | Bölüm 1. Kabacoff, R. (2011). R in Action. Shelter Island, NY, USA: Manning publications. ISBN: 9781935182399. |
2 | İş Problemleri için Veri Setlerinin Oluşturulması | Bölüm 2. Ledolter, J. (2013). Data mining and business analytics with R. Hoboken, NJ: Wiley. ISBN: 978-1-118-44714-7 |
3 | Verinin İş Analizi için Uygun Hale Getirilmesi | Bölüm 4. Kabacoff, R. (2011). R in Action. |
4 | Verinin İş Analizi için Uygun Hale Getirilmesi | Bölüm 4. Kabacoff, R. (2011). R in Action. |
5 | Verinin Görselleştirilmesiyle İş Problemleri Hakkında Öngörü Kazanma | Bölüm 6. Kabacoff, R. (2011). R in Action. |
6 | Verinin Görselleştirilmesiyle İş Problemleri Hakkında Öngörü Kazanma | Bölüm 6. Kabacoff, R. (2011). R in Action. |
7 | İş Analizi için Temel İstatistik | |
8 | Çoklu Doğrusal Regresyon Yöntemiyle Satış Rakamlarının Analizi | Bölüm 3. Ledolter, J. (2013). Data mining and business analytics with R. |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Çoklu Doğrusal Lojistik Regresyon Yöntemiyle Finansal Risk Analizi | Bölüm 7. Ledolter, J. (2013). Data mining and business analytics with R. |
11 | Karar Ağaçları Yöntemiyle Ürün Hata Risk Analizi | Bölüm 13. Ledolter, J. (2013). Data mining and business analytics with R. |
12 | Müşteri Segmentasyonu | Bölüm 15-16. Ledolter, J. (2013). Data mining and business analytics with R. |
13 | Metin Analiziyle Müşteri Değerlendirmelerinin İncelenmesi | Bölüm 19. Ledolter, J. (2013). Data mining and business analytics with R. |
14 | Hangi Yöntem Hangi İş Problemleri için Kullanılmalı? | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Ledolter, J. (2013). Data mining and business analytics with R. Hoboken, NJ: Wiley. ISBN: 978-1-118-44714-7 Kabacoff, R. (2011). R in Action. Shelter Island, NY, USA: Manning publications. ISBN: 9781935182399 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
32
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
220
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler. |
|||||
3 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
4 | Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır. |
X | ||||
5 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
|||||
6 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
7 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
8 | Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
9 | Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest