İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    MCPR 571 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Yaratıcı Düşünce
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 571
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Olgu / Vaka çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders yaratıcılık, yaratıcı düşünce ve yaratıcı problem çözmenin doğasını keşfetmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcı problem çözme ve görsel iletişimin dünyamızı, özellikle de entegre pazarlama iletişimini nasıl etkilediğini araştıracaklardır. Yaratıcılık teorisyenleri, ünlü sanatçılar, metin yazarları ve dünyanın dört bir yanından sanat yönetmenleri yaratıcı düşünce ve yaratıcı problem çözmenin etkisinin ve ilkelerinin kendini ifade etme yolu olarak nasıl kullanılabileceğini görmek için araştırılacaktır. Öğrenciler ayrıca daha esnek düşünme ve güçlü ve etkili pazarlama iletişimi mesajları geliştirmek için çeşitli araç ve teknikleri öğreneceklerdir. Reklamın tarihçesi, iletişim hedefleri ve yaratıcı stratejiler, fikir gelişimi ve yaratıcı kavramlar ve güncel olaylar araştırılacaktır. Ek olarak, ders, öğrencileri hem doğal bir insan etkinliği hem de uygulamalı bir aktivite olarak yaratıcılığın doğası hakkında bilgilendirecektir. Ders, yaratıcı reklamcılık tarihi, endüstri uygulamaları, stratejiler ve konsept geliştirme konularında kapsamlı bir temel sağlar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Yaratıcı ve stratejik düşüncede eleştirel kavram, teori ve trend anlayışı geliştirecek,
    • Yaratıcı problem çözme becerisini geliştirecek,
    • Fikir ve kavramları pazarlama iletişimi hedefleri alanındaki potansiyellerine göre analiz ederek değerlendirebilecek,
    • Esnek düşünme, etkili iletişim, derin fikir ve çözümler sunma ve yaratıcı süreçlerini ve başarılarını güçlendirecek,
    • Gelecekte yaratıcı çalışmayı kolaylaştıracak veya köreltecek mevcut sosyal ve ekonomik güçleri tartışabilecektir.
    Ders Tanımı Öğrenciler, alanı derinlemesine kavrayabilmek ve kendileri hakkında daha gerçekçi bir anlayış kazanmak için eleştirel anlayışı deneyimsel bilgi ile bütünleştirmeye çalışacaktır. Bu ders, öğrencilerin daha iyi, yaratıcı, stratejik ve eleştirel bir düşünür olmaları, yaratıcılık ile ilgili temel prensipleri ve teorileri, yaratıcı problem çözmeyi ve bunları nasıl uygulayacaklarını öğrenerek etkili iletişim kurabilmeleri için tasarlanmıştır. Dersin odağı düşünme ve tartışma olacaktır. Yaratıcı içerik, yaratıcı araçlar, teknikler ve yöntemler, reklamda ikna edici içeriklerin anlamını ve etkinliğini eleştiren analitik sistemler sınıfta tanıtılacak ve tartışılacaktır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 Yaratıcılık üzerine tartışma
    3 Yaratıcılığın bağlamı Csikszentmihalyi, Mihaly (1996). Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention. New York: Harper Perennial. Chapter 6
    4 Yaratıcılık alanları Csikszentmihalyi, Mihaly (1996). Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention. New York: Harper Perennial. Chapters 10-12
    5 Yaratıcı ilham kaynakları Boorstin, Daniel (1992). The Creators. Chapter 45, “Divine Michelangelo” – pp 407-419. New York: Random House. Gardner, H, Chapter 5, “Pablo Picasso: Prodigiousness and Beyond” Perkins, David. Selection from The Minds Best Work, Chapter 2, pp 41-73
    6 Yaratıcı kişilik ve psikoloji Csikszentmihalyi, Mihaly (1996), Chapter 3, “The Creative Personality” in Creativity: Flow The Psychology of Discovery and Invention. Gardner, H. Chapter 4, “Albert Einstein: The Perennial Child” “How to think like DaVinci” by Michael J. Gelb
    7 Yenilikçi sosyal çevreler: Kültür, Tarih ve Yaratıcılık Konuk Konuşmacı Gardner, H. “Epilogue: The Modern Era and Beyond” pg 391-405 in Creating Minds Hall, Peter. Cities in Civilization. (selections) Simonton, DK.
    8 Biliş ve yaratıcılık Sternberg, Robert J., Editor (1999). Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press.Chapters 10-15
    9 Gelişim ve yaratıcılık Csikszentmihalyi, Mihaly (1996). Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention. New York: Harper Perennial. Chapters 7-9 Sternberg, Robert J., Editor (1999). Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press. Chapters 9, 21
    10 Bütünleşik pazarlama iletişiminde yaratıcılık The Artist’s Way: A Spiritual Path to Higher Creativity, Chapter 1
    11 Yaratıcı problem çözme Min Basadur, “Optimal Ideation-Evaluation Ratios”, Creativity Research Journal, Vol. 8, No. 1, pp.63–75, 1995 Mark A. Runco and Ivone Chand, “Cognition and Creativity”, Educational Psychology Review, 7, 243–267, 1995 Donald J. Treffinger, “Creative Problem Solving: Overview and Educational Implications”, Educational Psychology Review, 7(3), 301–312, 1995
    12 Yaratıcı problem çözme Min Basadur, “Optimal Ideation-Evaluation Ratios”, Creativity Research Journal, Vol. 8, No. 1, pp.63–75, 1995 Mark A. Runco and Ivone Chand, “Cognition and Creativity”, Educational Psychology Review, 7, 243–267, 1995 Donald J. Treffinger, “Creative Problem Solving: Overview and Educational Implications”, Educational Psychology Review, 7(3), 301–312, 1995
    13 Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyalarını eleştirel değerlendirme Konuk Konuşmacı – Reklamda Yaratıcı Yönetmen (Kreatif Direktör)
    14 Öğrenci sunumları
    15 Öğrenci sunumları
    16 Dönemin değerlendirilmesi

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • Cameron, Julia (1996); The Vein of Gold: A Journey to Your Creative Heart. Jeremy P. Tarcher/Putnam. ISBN 0-87477-879-4.
    • Gelb, Michael J. (1998); How to Think like Leonardo da Vinci: Seven Steps to Genius Everyday. Dell Publishing ISBN0-440-50827-4
    • Neumeier, Marty (2006); The Brand Gap: How to bridge the distance between business strategy and design,AIGA/New Riders, ISBN 0-321-34810-9
    • Amabile, Teresa (1996); Creativity and Innovation in Organizations, Harvard Business School, Case # 9-396-239, (available electronically at http://www.hbsp.harvard.edu/hbsp/index.jsp?_requestid=462, or directly at http://harvardbusinessonline.hbsp.harvard.edu/b01/en/common/item_detail.jhtml;jsessionid=NZACQ4URPVHMEAKRG WDR5VQBKE0YIISW?id=396239&referral=2340
    • Altstiel, Tom; Grow, Jean (2005); Advertising Strategy: Creative Tactics From the Outside/In. Sage publications, ISBN: 0-4129-1796-4
    • Cameron, Julia (2002); The Artist’s Way: A Spiritual Path to Higher Creativity. Penguin Putnam Inc., ISBN 0-87477-694-5
    • Harvard Business School Publication, case study: How Pixar Fosters Collective Creativity. Ed Catmull. Product number: R0809D-PDF-ENG
    • Harvard Business School Publication, case study: Managing Creativity at Shanghai Tang. Roy Y. J. Chua, Robert G. Eccles. Product number: 410018-PDF-ENG
    • Florida, Richard. The Rise of the Creative Class.
    • Gardner, Howard. Creating Minds.
    • Gladwell, Malcolm. The Tipping Point
    • Gleick, James. Chaos.
    • White, H. and C. White. Canvasses and Careers
    • Michalko, M. Cracking Creativity

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    15
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    9
    2
    18
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    34
    34
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    50
    50
    Final Sınavı
    1
    75
    75
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    İşletme disiplininde uzmanlaştığı alanda güncel literatürü inceler.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Bilim alanı ile ilgili fikirlerini ve araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde farklı dinleyici kitlelerine aktarır.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Araştırma yaparken ve iş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bağımsız olarak ampirik bir araştırma tasarlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin