Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)

BEN 525 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sürdürülebilirlik ve Yaşam Döngüsü Analizi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BEN 525
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans / Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı sürdürülebilirlik ve yaşam döngüsü analizi kavramını anlamak, mühendislik uygulamalarında kullanılan sürdürülebilirlik göstergeleri hakkında bilgi edinmek, çeşitli kimyasal ve özellikle de biyoteknolojik proseslerin çevresel, ekonomik, ve uygun olduğu durumlarda sosyal açılardan yaşam döngüsü analizini gerçekleştirebilmek için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik göstergelerini tanımlayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders yaşam döngüsü kavramının temel tanımını, yaşam döngüsü kapsamında ele alınan çeşitli orta nokta ve son nokta çevresel, ekonomik ve sosyal etkileri, yaşam döngüsü envanteri hazırlamayı ve yaşam döngüsü analizi gerçekleştirme konularını kapsar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sürdürülebilirlik için yapılanmalar Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 1
2 Çevresel göstergeler ve problemler: iklim değişikliği, kaynak tükenmesi, insan/ekosistem toksisitesi Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 1
3 Yaşam Döngüsü Analizine Giriş ve Yaşam Döngüsü Analizinin Tarihi Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 2 & 3
4 Sistem Sınırları ve Çeşitli Sistem Sınırı Modellerinin Temel Özellikleri Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 6, 7, 8
5 Yaşam Döngüsü Analizi Metodolojisinin Temelleri Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 6, 10, 11, 12
6 Yaşam Döngüsü Envanteri Hazırlanması Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 9
7 Yaşam Döngüsündeki Çevresel Etkiler Evaluation of Environmental Impacts in Life Cycle Assessment, UNDP, 2003. Accessed at: https://www.lifecycleinitiative.org/wp-content/uploads/2012/12/2003%20-%20Evaluation%20env%20imp%20LCA.pdf
8 Yaşam Döngüsündeki Ekonomik Etkiler Evaluation of Environmental Impacts in Life Cycle Assessment, UNDP, 2003. Accessed at: https://www.lifecycleinitiative.org/wp-content/uploads/2012/12/2003%20-%20Evaluation%20env%20imp%20LCA.pdf
9 Yaşam Döngüsündeki Sosyal Etkiler Evaluation of Environmental Impacts in Life Cycle Assessment, UNDP, 2003. Accessed at: https://www.lifecycleinitiative.org/wp-content/uploads/2012/12/2003%20-%20Evaluation%20env%20imp%20LCA.pdf
10 Ara Sınav
11 CCaLC Programı ile Yaşam Döngüsü Analizi Teknikleri http://www.ccalc.org.uk/downloads/Manual_CCaLC_V3.1.pdf
12 Vaka Analizi: Yeşil Kimyasal Ürünlerin, Biyomalzemelerin, Biyoyakıtları ve Gıdaların Yaşam Döngüsü Analizleri Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 24, 25 ve 26
13 CCalC uygulamalarının analizi, çevre kirliliğinin önlenmesi, yeşil kimya ve mühendislik değerlendirmesi
14 Proje sunumları
15 Proje sunumları
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Life Cycle Assessment: Theory and Practice

Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Handbook on Life Cycle Assessment, by Jeroen B. Guinee, Jeroen B. Guinee (Editor), Kluwer Academic Publishers, 2002.

Evaluation of Environmental Impacts in Life Cycle Assessment, UNDP, 2003. Accessed at: https://www.lifecycleinitiative.org/wp-content/uploads/2012/12/2003%20-%20Evaluation%20env%20imp%20LCA.pdf

http://www.ccalc.org.uk/downloads/Manual_CCaLC_V3.1.pdf

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
8
16
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
21
21
Proje
1
35
35
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
35
35
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır.

X
2

Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır.

X
3

Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer.

X
4

Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir.

5

Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır.

X
6

Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

X
7

Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır.

X
8

Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

9

Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar.

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

11

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir.

X
12

Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.