İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    BEN 525 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sürdürülebilirlik ve Yaşam Döngüsü Analizi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    BEN 525
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans / Doktora
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı sürdürülebilirlik ve yaşam döngüsü analizi kavramını anlamak, mühendislik uygulamalarında kullanılan sürdürülebilirlik göstergeleri hakkında bilgi edinmek, çeşitli kimyasal ve özellikle de biyoteknolojik proseslerin çevresel, ekonomik, ve uygun olduğu durumlarda sosyal açılardan yaşam döngüsü analizini gerçekleştirebilmek için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulamaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik göstergelerini tanımlayabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders yaşam döngüsü kavramının temel tanımını, yaşam döngüsü kapsamında ele alınan çeşitli orta nokta ve son nokta çevresel, ekonomik ve sosyal etkileri, yaşam döngüsü envanteri hazırlamayı ve yaşam döngüsü analizi gerçekleştirme konularını kapsar.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sürdürülebilirlik için yapılanmalar Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 1
    2 Çevresel göstergeler ve problemler: iklim değişikliği, kaynak tükenmesi, insan/ekosistem toksisitesi Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 1
    3 Yaşam Döngüsü Analizine Giriş ve Yaşam Döngüsü Analizinin Tarihi Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 2 & 3
    4 Sistem Sınırları ve Çeşitli Sistem Sınırı Modellerinin Temel Özellikleri Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 6, 7, 8
    5 Yaşam Döngüsü Analizi Metodolojisinin Temelleri Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 6, 10, 11, 12
    6 Yaşam Döngüsü Envanteri Hazırlanması Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 9
    7 Yaşam Döngüsündeki Çevresel Etkiler Evaluation of Environmental Impacts in Life Cycle Assessment, UNDP, 2003. Accessed at: https://www.lifecycleinitiative.org/wp-content/uploads/2012/12/2003%20-%20Evaluation%20env%20imp%20LCA.pdf
    8 Yaşam Döngüsündeki Ekonomik Etkiler Evaluation of Environmental Impacts in Life Cycle Assessment, UNDP, 2003. Accessed at: https://www.lifecycleinitiative.org/wp-content/uploads/2012/12/2003%20-%20Evaluation%20env%20imp%20LCA.pdf
    9 Yaşam Döngüsündeki Sosyal Etkiler Evaluation of Environmental Impacts in Life Cycle Assessment, UNDP, 2003. Accessed at: https://www.lifecycleinitiative.org/wp-content/uploads/2012/12/2003%20-%20Evaluation%20env%20imp%20LCA.pdf
    10 Ara Sınav
    11 CCaLC Programı ile Yaşam Döngüsü Analizi Teknikleri http://www.ccalc.org.uk/downloads/Manual_CCaLC_V3.1.pdf
    12 Vaka Analizi: Yeşil Kimyasal Ürünlerin, Biyomalzemelerin, Biyoyakıtları ve Gıdaların Yaşam Döngüsü Analizleri Life Cycle Assessment: Theory and Practice Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018, Bölüm 24, 25 ve 26
    13 CCalC uygulamalarının analizi, çevre kirliliğinin önlenmesi, yeşil kimya ve mühendislik değerlendirmesi
    14 Proje sunumları
    15 Proje sunumları
    16 Dersin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Life Cycle Assessment: Theory and Practice

    Editors: Hauschild, Michael, Rosenbaum, Ralph K., Olsen, Stig (Eds.), Springer International Publishing, 2018.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Handbook on Life Cycle Assessment, by Jeroen B. Guinee, Jeroen B. Guinee (Editor), Kluwer Academic Publishers, 2002.

    Evaluation of Environmental Impacts in Life Cycle Assessment, UNDP, 2003. Accessed at: https://www.lifecycleinitiative.org/wp-content/uploads/2012/12/2003%20-%20Evaluation%20env%20imp%20LCA.pdf

    http://www.ccalc.org.uk/downloads/Manual_CCaLC_V3.1.pdf

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    10
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    1
    35
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    35
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    5
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    5
    70
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    8
    16
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    21
    21
    Proje
    1
    35
    35
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    35
    35
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır.

    X
    -
    -
    -
    -
    2

    Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    3

    Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer.

    X
    -
    -
    -
    -
    4

    Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    6

    Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar.

    -
    X
    -
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir.

    X
    -
    -
    -
    -
    12

    Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin