
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
Dersin Adı |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EMI 502
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste, pazarlama iletişimine bütünsel bir bakış açısıyla alanın temel prensipleri ve uygulamalarını öğrencilerle tanıştırmak ana olarak amaçlanmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişiminin ortaya çıkışıyla birlikte değişen pazarlama iletişimi anlayışının aktarılmasının yanı sıra, bu kavramın sektördeki uygulamalara yansımalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının temelleri, literatürde yer alan teorik yaklaşımlar üzerinden irdelencektir. Konuya ilişkin güncel tartışmalar kuramsal yaklaşımlarla birlikte ele alınacaktır. Aynı zamanda reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramları, temel içerikleri ve uygulamaları örnekler üzerinden tartışılırken; pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve pazarlama sürecindeki rolü ve bütünleşik pazarlama iletişimi planı ileri seviyede değerlendirilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış | |
2 | Pazarlamada BPİ'nin rolü | Philip Kotler; Pazarlama Dünyası; Çeviren: Nejat Muallimoğulları,; Milenyum Baskı, 2000 Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül; Modern Pazarlama İlkeleri; Birleşik Matbaacılık; İzmir; 2005 Kliatchho, J.,( 2005), Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, , 24(1), 7-34. |
3 | BPİ'nin temel ilkeleri | Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010 |
4 | Pazarlama iletişiminde BPİ yaklaşımı | Philip Kotler; Kotler ve Pazarlama; Çev. Ayşe Özyağcılar; Sistem Yayıncılık; İstanbul; 2000 İsmet Mucuk; Pazarlama İlkeleri; Türkmen Kitabevi; İstanbul; 2004 Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010 |
5 | BPİ karması I: Halkla İlişkiler ve Reklam | Müge Elden; Reklam ve Reklamcılık; Say Yayınları; İstanbul; 2009 Alaeddin Asna; Halkla İlişkiler (Public Relations); Sabah Yayınları; İstanbul; 1997 |
6 | BPİ karması II: Satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış | Işıl Karpat Aktuğlu; Marka Yönetimi Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler; İletişim Yayınları; İstanbul; 2009. Güven Büyükbaykal; Günümüzde Tutundurma Kavramı ve Önemi; İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi; 15:529-533; 2002 |
7 | BPİ yaklaşımında yeni medyanın rolü ve etkisi | Belma Fırlar Güneri ve Sinem Yeygel; Sanal Ortamda Bütünleşik Pazarlama İletişimi; Ege Üniversitesi Basımevi; İzmir; 2004 Haluk Geray; Yeni İletişim Teknolojileri; Kılıçaslan Matbaası; Ankara; 1994 |
8 | BPİ ve Etik | Füsun Kocabaş ve Müge Elden; Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar; İletişim Yayınları; İstanbul; 2011 |
9 | BPİ Kampanya Planlaması | Philip Kitchen’a ait seçilmiş okumalar |
10 | BPİ'de Ölçme ve Değerlendirme | Kliatchho, J.,( 2005), Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, , 24(1), 7-34. |
11 | Marka İletişimi ve BPİ İlişkisi | Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010 |
12 | Marka İletişimi ve BPİ İlişkisi | Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman; Pazarlama İletişimi Yönetimi; MediaCat Yayınları; İstanbul; 2010 |
13 | Ödev- Vak’a çözümleme/analiz etme | Sınıf içi çalışma |
14 | Vak’a üzerine tartışma | Sınıf içi çalışma |
15 | Vak’a üzerine tartışma | Sınıf içi çalışma |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Zorunlu ders kitabı yoktur. Ders ile ilgili haftalık makale ve kitap bölümü okumaları ve vaka çalışmaları verilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Online kaynaklar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
20
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
80
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
160
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..