Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 502 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 502
Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste, pazarlama iletişimine bütünsel bir bakış açısıyla alanın temel prensipleri ve uygulamalarını öğrencilerle tanıştırmak ana olarak amaçlanmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişiminin ortaya çıkışıyla birlikte değişen pazarlama iletişimi anlayışının aktarılmasının yanı sıra, bu kavramın sektördeki uygulamalara yansımalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bütünleşik pazarlama iletişiminin temel ilkelerini değerlendirebilecektir
  • BPİ yaklaşımının altında yatan faktörleri inceleyebilecektir
  • İletişim öğe ve faaliyetlerinin BPİ yaklaşımına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilecektir
  • BPİ kampanya ve programlarının planlama ve uygulama süreçlerini irdeleyebilecektir
  • Güncel BPİ kampanyalarını ve süreçlerini analiz edebilecek ve yorumlayabileceklerdir
Ders Tanımı Bu derste bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının temelleri, literatürde yer alan teorik yaklaşımlar üzerinden irdelenecektir. Konuya ilişkin güncel tartışmalar kuramsal yaklaşımlarla birlikte ele alınacaktır. Aynı zamanda reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramları, temel içerikleri ve uygulamaları örnekler üzerinden tartışılırken; pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve pazarlama sürecindeki rolü ve bütünleşik pazarlama iletişimi planı ileri seviyede değerlendirilecektir

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Pazarlama ve pazarlama iletişimi Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.35-57; 223-295. Kliatchho, J.,( 2005), Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, 24(1), 7-34. Konuk: Gizem Kişioğlu (JDE Coffee) ya da Serim Yıldırım (Anadolu Efes)
3 Pazarlama iletişiminde BPİ yaklaşımı Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.61-75. Konuk: Ahmet Akın
4 Marka ve BPİ Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.359-375. Konuk: Alper Çapar (Unilever)
5 BPİ karması I: Reklam Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.95-122. Konuk: Sami Basut (41-29 Grey AKQA)
6 BPİ karması II: Halkla İlişkiler Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.129-160. Konuk: Ergun Gümrah (Goodworks PR)
7 Ara Sınav
8 Dijital pazarlama ve influencer'ların satışa etkisi Konuk: Gülay Teköz Ece (Ingage)
9 BPİ karması V: Doğrudan pazarlama Konuk: Murat Durak (Response)
10 Satış, direkt satış ve promosyon Konuk: Bora Işık (Multinet Up)
11 Kurumsal itibar Konuk: Selda Çelik (Tosyalı Holding)
12 İletişimde yeni trendler Konuk:Sezer Derkuş (Dailymarcom)
13 İletişimde AI Konuk: Oya Geron
14 Örnek olay analizi. Dersin gözden geçirilmesi. WARC, Effie, vb kaynaklardan vaka örnekleri
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul ISBN:, 9789758378739

 

 

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

www.temelaksoy.comhttps://www.effieturkiye.org/,

Marketing Tr, Mediacat magazines and websites, Harvard Business Review magazine and website,

www.markalarfisildiyor.com

https://www.nexcmo.com/

 

Felix, R., Rauschnabel, P. A., & Hinsch, C. (2017). Elements of strategic social media marketing: A holistic framework. Journal of Business Research70, 118-126.

 

Hede, A. and Kellett, P. (2011), "Marketing communications for special events", European Journal of Marketing, Vol. 45 No. 6, pp. 987-1004.

 

Asna, A. (2009). İletişim Hayattır “Alâeddin Asna Kitabı” Söyleşi: Deniz Gökçe İnceoğlu, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.

 

Tuncel, H. (2009). Halkla İlişkiler Anlayişiyla Bütünleşik Pazarlama İletişimi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (35), 115-136

 

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları: İstanbul. ISBN:, 9789754688085

 

Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayıncılık.

 

Kliatchho, J.(2005). Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising 24(1), 7-34.

 

Büyükbaykal, G. (2002). Günümüzde Tutundurma Kavramı ve Önemi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(15) s.529-533.

 

Kotler, P. (2000). Pazarlama Dünyası, Çev. Nejat Muallimoğulları, Milenyum Baskı.

 

Kotler, P. (2000). Kotler ve Pazarlama. Çev. Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık: İstanbul.

 

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
26
26
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
26
26
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
36
36
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

X
4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

X
7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.