
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
Dersin Adı |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 502
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste, pazarlama iletişimine bütünsel bir bakış açısıyla alanın temel prensipleri ve uygulamalarını öğrencilerle tanıştırmak amaçlanmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişiminin ortaya çıkışıyla birlikte değişen pazarlama iletişimi anlayışının aktarılmasının yanı sıra, bu kavramın sektördeki uygulamalara yansımalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının temelleri, literatürde yer alan teorik yaklaşımlar üzerinden irdelenecektir. Konuya ilişkin güncel tartışmalar kuramsal yaklaşımlarla birlikte ele alınacaktır. Aynı zamanda reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramları, temel içerikleri ve uygulamaları örnekler üzerinden tartışılırken; pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve pazarlama sürecindeki rolü ve bütünleşik pazarlama iletişimi planı ileri seviyede değerlendirilecektir |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Pazarlama ve pazarlama iletişimi | Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.2 – 49. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.35-57; 223-295. Kliatchho, J.,( 2005), Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, 24(1), 7-34. |
3 | Pazarlama iletişiminde BPİ yaklaşımı | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. S. 2-24. Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.201-215. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.61-75. |
4 | Marka ve BPİ | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.24-47. Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.189-195. |
5 | BPİ karması I: Reklam | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.120-214 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.85-102. |
6 | BPİ karması II: Halkla İlişkiler | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.364-384 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.63-84. |
7 | BPİ karması III: Kişisel satış | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.324-328 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.113-121. |
8 | BPİ karması IV: Satış Promosyon | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.336-357 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.105-111. |
9 | BPİ karması V: Doğrudan pazarlama | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.306-324 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.125-138. |
10 | BPİ karması VI: Etkinlik Yönetimi | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.377-384. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.343-354. |
11 | BPİ karması VII: Sponsorluk | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.377-384. Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.169-176. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.429-434 |
12 | BPİ ve Etik | Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.392-411. |
13 | BPİ Kampanya Planlaması | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.90-112, 418-438. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.395-417. WARC, Effie, vb kaynaklardan vaka örnekleri |
14 | BPİ Kampanya Planlaması | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.90-112, 418-438. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.395-417. WARC, Effie, vb kaynaklardan vaka örnekleri |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık.
Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
www.temelaksoy.com, https://www.effieturkiye.org/, Marketing Tr, Mediacat magazines and websites, Harvard Business Review magazine and website,
Felix, R., Rauschnabel, P. A., & Hinsch, C. (2017). Elements of strategic social media marketing: A holistic framework. Journal of Business Research, 70, 118-126.
Hede, A. and Kellett, P. (2011), "Marketing communications for special events", European Journal of Marketing, Vol. 45 No. 6, pp. 987-1004.
Asna, A. (2009). İletişim Hayattır “Alâeddin Asna Kitabı” Söyleşi: Deniz Gökçe İnceoğlu, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
Tuncel, H. (2009). Halkla İlişkiler Anlayişiyla Bütünleşik Pazarlama İletişimi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (35), 115-136
Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları: İstanbul. ISBN:, 9789754688085
Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayıncılık.
Kliatchho, J.(2005). Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising 24(1), 7-34.
Büyükbaykal, G. (2002). Günümüzde Tutundurma Kavramı ve Önemi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(15) s.529-533.
Kotler, P. (2000). Pazarlama Dünyası, Çev. Nejat Muallimoğulları, Milenyum Baskı.
Kotler, P. (2000). Kotler ve Pazarlama. Çev. Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık: İstanbul.
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
26
|
26
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
26
|
26
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
36
|
36
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..