İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

    ELT 501 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İkinci Dil Edinim Kuramları
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ELT 501
    Güz
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Problem çözme
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, ikinci dil ediniminin nasıl gerçekleştiğini irdelemek, dil edinim teorilerini incelemk ve süreci etkileyen faktörleri tespit etmektir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • İkinci dil edinimi alanının tarihsel olarak nasıl geliştiğini ve güncel araştırma eğilimlerini açıklayabilir,
    • Dil edinim kuramları arasında bağlantı kurabilir,
    • Değişik açılardan ikinci dil öğrenci verilerini analiz edebilir,
    • İkinci dil edinim kuramları/araştırmaları ile öğretim faaliyetleri arasında bağlantı kurabilir,
    • İkinci dil edinimi üzerine yazılan bilimsel makaleleri analiz edebilir.
    Ders Tanımı Bu ders, ikinci dil edinimi alanında araştırma, kuram ve öğrenci hatalarına dayalı veri analizi yöntemlerinin incelemesini yapmaktadır. Mevcut araştırma ve teorilerdeki konuları ve sorunları; alanın tarihsel gelişimine ilişkin arka planı; öğrenci verilerinin analizini; ve araştırma makalelerini okumayı içermektedir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı ve beklentiler
    2 İkinci dil ediniminde araştırma Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part-1, Chapter, pp.1-36.
    3 İkinci dil ediniminde araştırma Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 2, Chapter 2, pp.39-63.
    4 Öğrenci dilinin özellikleri Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 2, Chapter 3, pp. 67-111.
    5 Öğrenci dilindeki değişkenlik Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 2, Chapter 4, pp. 117-155.
    6 Dışsal Etkenler: Girdi, etkileşim ve ikinci dil edinimi Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 3, Chapter 6, pp. 205-274.
    7 Hata Analizi Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 3, Chapter 7, pp. 279-339
    8 Sunum: Öğrenci hata analizleri
    9 İçsel etkenler: dil aktarımı Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 4, Chapter 8, pp.349-401.
    10 İçsel faktörler: İkinci dil ediniminde bilişsel Konular Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 4, Chapter 9, pp. 405-482.
    11 Dilde evrensellik Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 4, Chapter 12, pp. 557-635.
    12 Bireysel öğrenci farklılıkları Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 5, Chapter 13, pp. 645-720.
    13 Sınıf-içi İletişim ve ikinci dil edinimi Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 5, Chapter 13, pp. 645-720.
    14 Proje Geribildirimi Bireysel Geribildirim
    15 Proje sunumları
    16 Proje sunumları

     

    Ders Kitabı

    1. Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP.

    2. Doughty, C, J. & Long, M. H. (2007). The Handbook of second language 

    3. Cook, V. 1993. Linguistics and second language acquisition. London: Macmillan Press.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    30
    Proje
    1
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    45
    45
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    40
    40
    Proje
    1
    50
    50
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    2

    Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

    -
    -
    -
    -
    X
    10

    İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin