İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

    ELT 525 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İngiliz Dili Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonu
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ELT 525
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Ders, öğrencileri İngilizce dil öğretim uygulamalarına teknolojiyi etkin bir şekilde entegre etmek ve eğitim teknolojisi alanındaki gelişen ortama uyum sağlamak için gereken bilgi, beceri ve eleştirel düşünme yetenekleriyle donatmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ders, öğrencilerin eğitim ortamlarında yapay zekâyı anlama ve kabul etme düzeyini artırmayı hedefler, öğrenme teorilerinin eğitim teknolojisinin etkin bir şekilde entegrasyonuna olan etkisini incelemeyi ve çoklu ortam öğrenme prensiplerini keşfetmeyi amaçlar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • çeşitli öğrenme teorilerinin İngilizce dil öğretiminde teknoloji entegrasyonunu nasıl etkilediğini değerlendirebileceklerdir,
    • etkili İngilizce dil öğrenme materyalleri geliştirmek için çoklu ortam prensiplerini uygulayabileceklerdir,
    • İngilizce dil öğretiminde oyun ve oyunlaştırma tekniklerini kullanabileceklerdir,
    • teknoloji destekli İngilizce dil öğretimini uygulayabileceklerdir,
    • İngilizce dil öğretiminde yapay zekânın mevcut ve potansiyel uygulamalarını değerlendirebileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere teknolojiyi İngilizce dil öğretimine yetkin bir şekilde entegre etmek için gereken temel bilgi, beceri ve eleştirel düşünme gücü vermektedir. Kapsamlı öğrenme sonuçları aracılığıyla, öğrenciler öğrenme teorilerinin teknoloji entegrasyonuna etkisini değerlendirecek, çekici öğrenme materyalleri oluşturmak için çoklu ortam prensiplerini uygulayacak, oyunlar ve oyunlaştırma tekniklerini ustalıkla kullanacak, teknoloji destekli dil öğretimi tasarlayacak ve yapay zekânın İngilizce dil öğretimindeki uygulamalarını eleştirel bir şekilde değerlendireceklerdir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse Giriş. Eğitim teknolojisinin tanımı, kapsamı ve önemi. Januszewski, A. & Molenda, M. (2010). Educational Technology A Definition with Commentary. Routledge.Chapter 1, p: 1-14.
    2 Eğitim teknolojisinin tarihi. Öğretmenin teknoloji entegrasyonundaki rolü Yang, K. T., Wang, T. H., & Chiu, M. H. (2014). How technology fosters learning: Inspiration from the “media debate”. Creative Education, 05(12), 1086–1090.
    3 Öğrenme teorilerinin teknoloji entegrasyonuna etkisi Bartle, E. (2015). Experiential learning: an overview. Institute for teaching and learning innovation. Australia: The university of Queensland. Siemens, G. (2004). Elearnspace. Connectivism: A learning theory for the digital age. Elearnspace. org, 14-16. Akpan, V. I., Igwe, U. A., Mpamah, I. B. I., & Okoro, C. O. (2020). Social constructivism: Implications on teaching and learning. British Journal of Education, 8(8), 49-56.
    4 Teknoloji benimseme ve kabul modelleri Lai, P. C. (2017). The literature review of technology adoption models and theories for the novelty technology. JISTEM-Journal of Information Systems and Technology Management, 14, 21-38. Sahin, I. (2006). Detailed review of Rogers' diffusion of innovations theory and educational technology-related studies based on Rogers' theory. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 5(2), 14-23.
    5 Teknoloji entegrasyon modelleri; TPCK, ICT için Sistematik Planlama, Türkiye'de Teknoloji Entegrasyonu Triple E Framework https://www.tripleeframework.com/ Ertmer, P. A., & Ottenbreit-Leftwich, A. (2013). Removing obstacles to the pedagogical changes required by Jonassen's vision of authentic technology-enabled learning. Computers & Education, 64, 175-182. Kaya, H., & Adiguzel, T. (2021). Technology integration through evidence-based multimodal reflective professional training. Contemporary Educational Technology.
    6 Yöntem vs. Medya Alfadil, M. (2020). Effectiveness of virtual reality game in foreign language vocabulary acquisition. Computers & Education, 153, 103893. Andrei, E. (2017). Technology in teaching English language learners: The case of three middle school teachers. Tesol Journal, 8(2), 409-431. Cao, Q. (2024). Blended Learning of College English in the Digital Age. Region-Educational Research and Reviews, 6(2), 22-25. Demir, Ö. (2024). Another brick in the wall of ed-tech failures? A systematic literature review of the FATIH project in Turkey from the perspective of in-service teachers. Learning, Media and Technology, 49(1), 20-34. Hu, Z., & McGrath, I. (2012). Integrating ICT into College English: An implementation study of a national reform. Education and Information Technologies, 17, 147-165. Kim, E., & Sim, J. (2024). Incorporating AI into English Language Learning: An Experimental Study Focusing on Autonomous Learning. English Language Teaching, 17(10), 1-82. Merç, A. (2015). Using technology in the classroom: A study with Turkish pre-service EFL teachers. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 14(2), 229-240. Redondo, B., Cózar-Gutiérrez, R., González-Calero, J. A., & Sánchez Ruiz, R. (2020). Integration of augmented reality in the teaching of English as a foreign language in early childhood education. Early Childhood Education Journal, 48(2), 147-155.
    7 Çoklu Ortam Öğrenme Kucher, T. (2021). Principles and best practices of designing digital game-based learning environments. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 5(2), 213-223. Plass, J. L., Homer, B. D., & Kinzer, C. K. (2015). Foundations of game-based learning. Educational Psychologist, 50(4), 258-283. Wang, Y., Niu, Y., & Wang, X. (2022, June). Applying Game-Based Learning to Improve English Abilities: A Meta-Analysis Study. In 2022 IEEE 2nd International Conference on Educational Technology (ICET) (pp. 56-60). IEEE. Zamahsari, G. K., Romadhon, S., Amalia, M. N., Rifah, L., Prihatini, A., & Saputra, A. W. (2023, December). A Review in E-Learning Context: Gamification Elements for Language Learning. In 2023 International Conference on Technology, Engineering, and Computing Applications (ICTECA) (pp. 1-5). IEEE.
    8 Ara Sınav Ara Sınav
    9 Harmanlanmış ve HyFlex Öğrenme Platformları Mayer, R. E. (2002). Multimedia learning. In Psychology of learning and motivation (Vol. 41, pp. 85-139). Academic Press. Online Resource: Reference Book (Optional)
    10 Oyunlar ve İngilizce Dil Öğretiminde Öğrenme Chen, P. J. (2023). Looking for the right blend: A blended EFL university writing course. Computer Assisted Language Learning, 36(7), 1147-1176. Filiz, O., Kaya, M. H., & Adiguzel, T. (2024). HyFlex teaching experience and reflections in K-12. Online Journal of Communication and Media Technologies, 14(1), e202402. Hockly, N. (2018). Blended Learning. ELT Journal, 72, 1, 97-101. Li, Z., Dai, Z., Li, J., & Guan, P. (2025). Does the instructional approach really matter? A comparative study of the impact of online and in-person instruction on learner engagement. Acta Psychologica, 253, 104772.
    11 Yazma ve Okuma İçin Teknoloji Entegrasyonu Artificial intelligence and English language teaching: Preparing for the future, British Council Adiguzel, T., Kaya, M. H., & Cansu, F. K. (2023). Revolutionizing education with AI: Exploring the transformative potential of ChatGPT. Contemporary Educational Technology, 15(3), ep429. U.S. Department of Education, Office of Educational Technology, Artificial Intelligence and Future of Teaching and Learning: Insights and Recommendations, Washington, DC, 2023.
    12 Dinleme ve Konuşma İçin Teknoloji Entegrasyonu Davis, L., & Papageorgiou, S. (2021). Complementary strengths? Evaluation of a hybrid human-machine scoring approach for a test of oral academic English. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 28(4), 437-455. Li, J., Jangamreddy, N. K., Hisamoto, R., Bhansali, R., Dyda, A., Zaphir, L., & Glencross, M. (2024). AI-assisted marking: Functionality and limitations of ChatGPT in written assessment evaluation. Australasian Journal of Educational Technology, 40(4), 56-72. Xu, J., Jones, E., Laxton, V., & Galaczi, E. (2021). Assessing L2 English speaking using automated scoring technology: examining automarker reliability. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 28(4), 411-436. Yildiz, H., & Gonen, S. I. K. (2024). Automated writing evaluation system for feedback in the digital world: An online learning opportunity for English as a foreign language students. Turkish Online Journal of Distance Education, 25(3), 183-206.
    13 Dil Kullanımı ve Kelime Bilgisi İçin Teknoloji Entegrasyonu Öğrenci Sunumları
    14 Yapay Zeka'nın İngilizce Dil Öğretimindeki Rolü, İngilizce Dil Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonu için Gelecek Eğilimler Öğrenci Yansıtmaları & Sunumları
    15 Dönemin gözden geçirilmesi Ders Değerlendirmesi ve Final Hazırlığı
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Transforming the Language Teaching Experience in the Age of AI. (2023). United States: IGI Global.

    Mayer, R. E. (2001). Multimedia Learning. United Kingdom: Cambridge University Press.

    Morrison, G. R. (2010). Designing Effective Instruction. United Kingdom: Wiley.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    25
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    45
    45
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    40
    40
    Final Sınavı
    1
    50
    50
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    -
    X
    -
    -
    -
    2

    Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    6

    Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

    -
    -
    X
    -
    -
    10

    İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

    -
    -
    -
    -
    X

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin