İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    MCPR 555 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Kamuoyu ve İletişim
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 555
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Olgu / Vaka çalışması
    Kritik verme
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, kamuoyunun oluşumunu, kanaat değişimi açısından iletişimin önemini ve ikna süreçlerini incelemeyi amaçlamaktadır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Kamuoyunu oluşturan faktörleri değerlendirirken faydalanılacak kavramsal çerçeveyi açıklayabilecek,
    • Kamuoyu kavramına yönelik temel düşünsel yaklaşımları sınıflandırabilecek,
    • Kamuoyu araştırmalarına yönelik nicel ve nitel yöntemleri uygulayabilecek,
    • İletişimin kamuoyu oluşturma ve kanaat değiştirmedeki rolünü inceleyebilecek,
    • İkna süreçlerini kamuoyu oluşumuna etkisini değerlendirebilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders, kamuoyu oluşumuna ve değişimine etki eden, başta iletişim olmak üzere, faktörleri analiz edebilme yetisini öğrencilere kazandırmak için tasarlanmıştır. Öğrencilere kamuoyu araştırmalarında kullanılan niceliksel ve niteliksel yöntemler aktarılacaktır. Ders kapsamında, kamuoyu araştırmalarında kullanılan farklı teorik bakış açıları ve metodolojik yaklaşımlar ele alınacaktır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı
    2 İletişim I İletişim nedir? İletişim yöntemleri nelerdir?: Geleneksel ve modern iletişim yöntemleri ve değişimleri Dimbleby & Burton (1992). More than Words: An Introduction to Communication, pp. 1-40. Poe, M. T., A History of Communications: Media and Society from the Evolution of Speech to the Internet (New York, NY: Cambridge University Press, 2011), 27.
    3 İletişim II Cialdini, Robert. (2001). Harnessing the Science of Persuasion. Harvard Business Review, pp. 72-79.
    4 Siyasal Retorik Arno, A. (1985). Impressive Speeches and Persuasive Talk: Traditional Patterns of Political Communication in Fiji's Lau Group from the Perspective of Pacific Ideal Types. Oceania, 56(2), 124-137. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40330857 LuMing Mao. (1990). Persuasion, Cooperation and Diversity of Rhetorics. Rhetoric Society Quarterly, 20(2), 131-142. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/3885902
    5 Siyasal İkna Brian E. Weeks, Alberto Ardèvol-Abreu, Homero Gil de Zúñiga, Online Influence? Social Media Use, Opinion Leadership, and Political Persuasion, International Journal of Public Opinion Research, Volume 29, Issue 2, Summer 2017, Pages 214–239, https://doi.org/10.1093/ijpor/edv050
    6 Kamuoyu nedir? Kamuoyu oluşturma yöntemleri nelerdir? Parry, J., Kisida, B., & Langley, R. (2008). The State of State Polls: Old Challenges, New Opportunities. State Politics & Policy Quarterly, 8(2), 198-216. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40421601 Perrin, A., & McFarland, K. (2011). Social Theory and Public Opinion. Annual Review of Sociology, 37, 87-107. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/41288600 Converse, P. (1987). Changing Conceptions of Public Opinion in the Political Process. The Public Opinion Quarterly, 51, S12-S24. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/2749185
    7 Ara Sınav
    8 Ramazan Bayramı
    9 Kamuoyu Oluşturma ve Manipülasyon Kamuoyunu Yanıltma ve Manipüle Etmede İletişim Yöntemleri Herman, E. S., & Chomsky, N. (2002). The KGB-Bulgarian Plot to Assassinate the Pope. In Manufacturing consent: The political economy of the mass media (pp. 27-29). Pantheon House. ISBN 978-0-375-71449-8
    10 Sosyal Medyanın Kamuoyu Üzerindeki Etkisi Ders notları.
    11 Sosyal Medya ve Terörle Mücadelede Sosyal Medyanın Önemi Aşkın, H. (2020). Terrorism and Perception Management, pp. 230-242.
    12 Terörle Mücadelede Sosyal Medyanın Sorumluluğu Aşkın, H. (2020). Terrorism and Perception Management, pp. 242-271.
    13 Sosyal Medyada Terör Propagandasının Önlenmesi Aşkın, H. (2020). Terrorism and Perception Management, pp. 271-296.
    14 Konuk konuşmacı
    15 Dönemin gözden geçirilmesi
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Aşkın, H. (2020). Terrorism and Perception Management. İzmir: Yayın B / Media Publishing and Distribution. ISBN: 978-605-947315-6

    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • Anık, C. (2000). Siyasal ikna. Vadi Yayınları.  
    • Aşkın, H. (2020). Terör ve algı yönetimi. Yayın B.  
    • Berinsky, A. J. (2020) New directions in public opinion. New York: Routledge. 
    • Bennett and Wall (2002), Communication Studies: The Essential Introduction. ISBN: 0415247527 
    • Dimbleby & Burton (1992). More than Words: An Introduction to Communication. ISBN: 9780415055826 
    • Edwards, G. C,  Jacobs, L. R. & Shapiro, R. Y. (2011). The oxford handbook of American public opinion and the media. Oxford University Press. 
    • Eren, V., & Aydın, A. (2014). Sosyal medyanın kamuoyu oluşturmadaki rolü ve muhtemel riskler. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(Özel Sayı 1), 197-205.  
    • Kükrer, Ö. (2011). Kamuoyu ve halkla ilişkiler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (17), 194-197.  
    • Semetko, H. A. and Scammell, M. (2012). The sage handbook of political communication.. https://doi.org/10.4135/9781446201015 
    • Salgado, S. (2018). Online media impact on politics. Views on post-truth politics and post-postmodernism. International Journal of Media & Cultural Politics, 14(3), 317-331.  
    • Tayfun, R. (2014). Kamuoyu oluşum süreçleri perspektifinden kamuoyunu anlamak. İletişim Ve… içinde, 253-269.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    20
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    30
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    5
    70
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    22
    22
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    45
    45
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    40
    40
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    X
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    X
    -
    -
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin