Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

MCPR 555 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kamuoyu ve İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 555
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, kamuoyunun oluşumunu, kanaat değişimi açısından iletişimin önemini ve ikna süreçlerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kamuoyunu oluşturan faktörleri değerlendirirken faydalanılacak kavramsal çerçeveyi açıklayabilecek,
  • Kamuoyu kavramına yönelik temel düşünsel yaklaşımları sınıflandırabilecek,
  • Kamuoyu araştırmalarına yönelik nicel ve nitel yöntemleri uygulayabilecek,
  • İletişimin kamuoyu oluşturma ve kanaat değiştirmedeki rolünü inceleyebilecek,
  • İkna süreçlerini kamuoyu oluşumuna etkisini değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, kamuoyu oluşumuna ve değişimine etki eden, başta iletişim olmak üzere, faktörleri analiz edebilme yetisini öğrencilere kazandırmak için tasarlanmıştır. Öğrencilere kamuoyu araştırmalarında kullanılan niceliksel ve niteliksel yöntemler aktarılacaktır. Ders kapsamında, kamuoyu araştırmalarında kullanılan farklı teorik bakış açıları ve metodolojik yaklaşımlar ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 İletişim I İletişim nedir? İletişim yöntemleri nelerdir?: Geleneksel ve modern iletişim yöntemleri ve değişimleri Dimbleby & Burton (1992). More than Words: An Introduction to Communication, pp. 1-40. Poe, M. T., A History of Communications: Media and Society from the Evolution of Speech to the Internet (New York, NY: Cambridge University Press, 2011), 27.
3 İletişim II Cialdini, Robert. (2001). Harnessing the Science of Persuasion. Harvard Business Review, pp. 72-79.
4 Siyasal Retorik Arno, A. (1985). Impressive Speeches and Persuasive Talk: Traditional Patterns of Political Communication in Fiji's Lau Group from the Perspective of Pacific Ideal Types. Oceania, 56(2), 124-137. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40330857 LuMing Mao. (1990). Persuasion, Cooperation and Diversity of Rhetorics. Rhetoric Society Quarterly, 20(2), 131-142. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/3885902
5 Siyasal İkna Brian E. Weeks, Alberto Ardèvol-Abreu, Homero Gil de Zúñiga, Online Influence? Social Media Use, Opinion Leadership, and Political Persuasion, International Journal of Public Opinion Research, Volume 29, Issue 2, Summer 2017, Pages 214–239, https://doi.org/10.1093/ijpor/edv050
6 Kamuoyu nedir? Kamuoyu oluşturma yöntemleri nelerdir? Parry, J., Kisida, B., & Langley, R. (2008). The State of State Polls: Old Challenges, New Opportunities. State Politics & Policy Quarterly, 8(2), 198-216. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40421601 Perrin, A., & McFarland, K. (2011). Social Theory and Public Opinion. Annual Review of Sociology, 37, 87-107. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/41288600 Converse, P. (1987). Changing Conceptions of Public Opinion in the Political Process. The Public Opinion Quarterly, 51, S12-S24. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/2749185
7 Ara Sınav
8 Ramazan Bayramı
9 Kamuoyu Oluşturma ve Manipülasyon Kamuoyunu Yanıltma ve Manipüle Etmede İletişim Yöntemleri Herman, E. S., & Chomsky, N. (2002). The KGB-Bulgarian Plot to Assassinate the Pope. In Manufacturing consent: The political economy of the mass media (pp. 27-29). Pantheon House. ISBN 978-0-375-71449-8
10 Sosyal Medyanın Kamuoyu Üzerindeki Etkisi Ders notları.
11 Sosyal Medya ve Terörle Mücadelede Sosyal Medyanın Önemi Aşkın, H. (2020). Terrorism and Perception Management, pp. 230-242.
12 Terörle Mücadelede Sosyal Medyanın Sorumluluğu Aşkın, H. (2020). Terrorism and Perception Management, pp. 242-271.
13 Sosyal Medyada Terör Propagandasının Önlenmesi Aşkın, H. (2020). Terrorism and Perception Management, pp. 271-296.
14 Konuk konuşmacı
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Aşkın, H. (2020). Terrorism and Perception Management. İzmir: Yayın B / Media Publishing and Distribution. ISBN: 978-605-947315-6

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Anık, C. (2000). Siyasal ikna. Vadi Yayınları.  
  • Aşkın, H. (2020). Terör ve algı yönetimi. Yayın B.  
  • Berinsky, A. J. (2020) New directions in public opinion. New York: Routledge. 
  • Bennett and Wall (2002), Communication Studies: The Essential Introduction. ISBN: 0415247527 
  • Dimbleby & Burton (1992). More than Words: An Introduction to Communication. ISBN: 9780415055826 
  • Edwards, G. C,  Jacobs, L. R. & Shapiro, R. Y. (2011). The oxford handbook of American public opinion and the media. Oxford University Press. 
  • Eren, V., & Aydın, A. (2014). Sosyal medyanın kamuoyu oluşturmadaki rolü ve muhtemel riskler. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(Özel Sayı 1), 197-205.  
  • Kükrer, Ö. (2011). Kamuoyu ve halkla ilişkiler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (17), 194-197.  
  • Semetko, H. A. and Scammell, M. (2012). The sage handbook of political communication.. https://doi.org/10.4135/9781446201015 
  • Salgado, S. (2018). Online media impact on politics. Views on post-truth politics and post-postmodernism. International Journal of Media & Cultural Politics, 14(3), 317-331.  
  • Tayfun, R. (2014). Kamuoyu oluşum süreçleri perspektifinden kamuoyunu anlamak. İletişim Ve… içinde, 253-269.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
22
22
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
45
45
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
40
40
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

X
8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.