Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

MCPR 570 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Küresel Tüketim Kültürü ve Kimlikler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 570
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencileri tüketim kültürüne dair temel kavram ve kuramlarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ek olarak, küreselleşme süreçleri bağlamında kültür, tüketim, temsil, iktidar kavramlarının sorgulanmasını hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gündelik hayattaki etkilerini anlayabilmek adına küresel ölçekte tüketici kültürünü analiz edebilmeyi öğrenmek
  • Gündelik hayattaki etkilerini anlayabilmek adına küresel ölçekte tüketici kültürünü analiz edebilmeyi öğrenmek.
  • Tüketiciliğin güç ve diğer kimlikler gibi daha geniş sorularla nasıl ilişkilendiğinin farkındalık düzeyini arttırmak.
  • Tüketim pratikleri üzerinden tüketici kültürü ve kimlik politikalarına dair yeni paradigmaları anlamak.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında küresel tüketim kültürü incelencektir. Kimlik inşa süreçlerinde küresel\ntüketim kültürünün özellikle bölgsesel ve yerel kültürlerle olan etkileşimine odaklanılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanımı
2 Construction of the Nation(al) Benedict Anderson. Imagined Communities. “The origins of National Consciousness” pp.37/65
3 Global kavramının tanımı Arjun Appadurai. Modernity at Large: Cultural Dimensions of Globalization. “Global Ethnoscapes.” pp. 48/65
4 Local, Global/Glocal AKA Hybrid 1)Annabelle SrebernyMohammadi. The global and the local in international communications, in Askew, Kelly M. and Richard R. Wilk (Eds.) The Anthropology of Media: A Reader. pp. 337/356. 2)Marwan Kraidy. The Cultural and Political Economies of Hybrid Media Texts, in Hybridity or the Cultural Logic of Globalization. Philadelphia: Temple University Press: 2005. 97/115.
5 Modern Tüketici Toplumu Leiss et. al., Late Modern Consumer Society, pp. 295/332.
6 Neoliberal Çağ Harvey D (2005) A Brief History of Neoliberalism. New York: Oxford University Press. Introduction & Chapter1
7 Tüketim, Kimlikler ve Milliyetçilik Silvio Waisbord. “Media and the Reinvention of the Nation,” in The Sage Handbook of Media Studies, edited by John Downing, 375/392. Thousand Oaks, California: Sage Publications, 2004. Pp. 375/392.
8 Tüketim, Kimlikler ve Reklam Robert Foster. Making National Cultures in the Global Ecumene. Annual Review of Anthropology, 20: 235/60.
9 Reklamda "Glocalization": Türkiye Durumu Christine Ogan, Filiz Cicek, Yesim Kaptan. Reverse Glocalization? Marketing a Turkish Cola in the Shadow of a Giant. Journal of Arab and Muslim Media Research 1(1): 47/62.
10 Midterm
11 Global Markalar ve Global İmajlar Tinic, Serra (1997) United Colors and United Meanings, Journal of Communication: 3/25.
12 Reklam Endüstrisi William Mazzarella. 'Very Bombay ': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency. Cultural Anthropology. 18 (1): 33/71.
13 Irk, Etnik köken ve Reklam Arlene Davila, Latinos INC. “Don’t Panic, I’m Hispanic”: The Trends and Economy of Cultural Flows, pp. 23/55.
14 Final Sunumları Final ödevi üzerine tartışmalar ve geribildirimler
15 Dönemin gözden geçirilmesi Final Ödevi son teslimi
16 Dönemin genel özeti Dönemin genel özeti ve tartışmalar

 

Ders Kitabı Okuma materyalleri: kitap bölümleri ve makaleler, sınıf içi tartışmalar.
Önerilen Okumalar/Materyaller

Sunumlar: Öğrenciler, makale içindeki önemli noktaları tartıştıkları bir sunum hazırlayacaklardır. Sınavlar: 3 farklı kısa reflection paper ve bir tane dönem içerisinde işlenilen konuları ele alan uzun essay yazılacaktır. Bir tane ara sınav bulunmaktadır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
29
29
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
2
30
60
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
32
32
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

X
6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.