LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)
MCPR 570 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Küresel Tüketim Kültürü ve Kimlikler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 570
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri tüketim kültürüne dair temel kavram ve kuramlarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ek olarak, küreselleşme süreçleri bağlamında kültür, tüketim, temsil, iktidar kavramlarının sorgulanmasını hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında küresel tüketim kültürü incelencektir. Kimlik inşa süreçlerinde küresel\ntüketim kültürünün özellikle bölgsesel ve yerel kültürlerle olan etkileşimine odaklanılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanımı | |
2 | Construction of the Nation(al) | Benedict Anderson. Imagined Communities. “The origins of National Consciousness” pp.37/65 |
3 | Global kavramının tanımı | Arjun Appadurai. Modernity at Large: Cultural Dimensions of Globalization. “Global Ethnoscapes.” pp. 48/65 |
4 | Local, Global/Glocal AKA Hybrid | 1)Annabelle SrebernyMohammadi. The global and the local in international communications, in Askew, Kelly M. and Richard R. Wilk (Eds.) The Anthropology of Media: A Reader. pp. 337/356. 2)Marwan Kraidy. The Cultural and Political Economies of Hybrid Media Texts, in Hybridity or the Cultural Logic of Globalization. Philadelphia: Temple University Press: 2005. 97/115. |
5 | Modern Tüketici Toplumu | Leiss et. al., Late Modern Consumer Society, pp. 295/332. |
6 | Neoliberal Çağ | Harvey D (2005) A Brief History of Neoliberalism. New York: Oxford University Press. Introduction & Chapter1 |
7 | Tüketim, Kimlikler ve Milliyetçilik | Silvio Waisbord. “Media and the Reinvention of the Nation,” in The Sage Handbook of Media Studies, edited by John Downing, 375/392. Thousand Oaks, California: Sage Publications, 2004. Pp. 375/392. |
8 | Tüketim, Kimlikler ve Reklam | Robert Foster. Making National Cultures in the Global Ecumene. Annual Review of Anthropology, 20: 235/60. |
9 | Reklamda "Glocalization": Türkiye Durumu | Christine Ogan, Filiz Cicek, Yesim Kaptan. Reverse Glocalization? Marketing a Turkish Cola in the Shadow of a Giant. Journal of Arab and Muslim Media Research 1(1): 47/62. |
10 | Midterm | |
11 | Global Markalar ve Global İmajlar | Tinic, Serra (1997) United Colors and United Meanings, Journal of Communication: 3/25. |
12 | Reklam Endüstrisi | William Mazzarella. 'Very Bombay ': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency. Cultural Anthropology. 18 (1): 33/71. |
13 | Irk, Etnik köken ve Reklam | Arlene Davila, Latinos INC. “Don’t Panic, I’m Hispanic”: The Trends and Economy of Cultural Flows, pp. 23/55. |
14 | Final Sunumları | Final ödevi üzerine tartışmalar ve geribildirimler |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Final Ödevi son teslimi |
16 | Dönemin genel özeti | Dönemin genel özeti ve tartışmalar |
Ders Kitabı | Okuma materyalleri: kitap bölümleri ve makaleler, sınıf içi tartışmalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sunumlar: Öğrenciler, makale içindeki önemli noktaları tartıştıkları bir sunum hazırlayacaklardır. Sınavlar: 3 farklı kısa reflection paper ve bir tane dönem içerisinde işlenilen konuları ele alan uzun essay yazılacaktır. Bir tane ara sınav bulunmaktadır. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
29
|
29
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
30
|
60
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
32
|
32
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
|||||
2 | Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
3 | Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
|||||
4 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
X | ||||
5 | Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
X | ||||
6 | Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
X | ||||
7 | Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
|||||
8 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
|||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest