Dersin Adı |
Küresel Tüketim Kültürü ve Kimlikler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 570
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & Cevap | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri tüketim kültürüne dair temel kavram ve kuramlarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ek olarak, küreselleşme süreçleri bağlamında kültür, tüketim, temsil, iktidar kavramlarının sorgulanmasını hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında küresel tüketim kültürü incelencektir. Kimlik inşa süreçlerinde küresel\ntüketim kültürünün özellikle bölgsesel ve yerel kültürlerle olan etkileşimine odaklanılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bakış: Küresel ve uluslararası iletişim kampanyaları üzerine çevrimiçi Ortak Uluslararası Öğrenme (COIL) kursumuzun içeriği ve akışı | Ders izleği |
2 | Kültürlerarası Tüketici Davranışı: Kültürel değerlerin, inançların ve normların dünyanın farklı bölgelerindeki tüketici davranışlarını nasıl etkilediğini araştırma | https://www.hofstede-insights.com/country-comparison-tool?countries=united+states |
3 | ABD’li profesör ve öğrencilerle tanışma ABD'deki en iyi iletişim uygulamaları: ABD'deki öğrencilerin sunumu & tartışma | |
4 | Türk tüketim kültürü I Sınıf içi ekip çalışması: Hofstede'in kültürel boyutları | Joseph, C. K. (2023). Cultural Sensitivity in Global Public Relations Campaigns. American Journal of Public Relations, 2(1), 20 - 27. https://doi.org/10.47672/ajpr.1629 |
5 | Türk tüketim kültürü II Sınıf içi ekip çalışması: Başarılı iletişim stratejileri ve kültürel boyutlar | Walkden, Beverly (2024) PR matters: The Public Relations Podcast, S1 E4 https://open.spotify.com/show/0k35ow2AAaDi7Y4An4q3ed Alimen, N., & Kütük-Kuriş, M. (2020). A snapshot of the fashion field in contemporary Turkey. International Journal of Fashion Studies, 7(2), 133-145. |
6 | Türkiye’deki en iyi iletişim uygulamaları: TR'deki öğrencilerin sunumu & tartışma | |
7 | Amerikan Tüketim Kültürü; Kültürel bir sembol olarak denim | Olesen, B. B. (2011). How blue jeans went green: the materiality of an American icon. Global Denim, 69-86. |
8 | ABD'deki öğrencilerin GAP Kampanyası sunumu & tartışma | |
9 | Proje hazırlıkları: Araştırma ABD'de ünlü kültürü I | McCracken, G. (1989). Who is the celebrity endorser? Cultural foundations of the endorsement process. Journal of consumer research, 16(3), 310-321. |
10 | Proje hareket planı: Mesajlar, strateji ve taktikler ABD'de ünlü kültürü II | Mamuti, A., & Kansu, A. (2013). The use of celebrity endorsement as marketing communication strategy by Turkish Airlines. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(12). |
11 | Türkiye'deki öğrencilerin Mavi Jeans Kampanyası sunumu & tartışma | |
12 | Kampanyaların Eleştirel Değerlendirmesi ve Önemli Çıkarımların Belirlenmesi | |
13 | Medya ve Tüketim Kültürü: Tüketimin sembolik yönleri ve kültürel değerlerle ilişkisi. | McCracken,G. (1986) Culture and Consumption: A Theoretical Account of the Structure and Movement of the Cultural Meaning of Consumer Goods, Journal of Consumer Research, 13(1), 71–84, https://doi.org/10.1086/209048 |
14 | Tüketim Kültürünün Geleceği: İklim değişikliği, teknolojik ilerlemeler ve değişen kültürel değerlerin etkisi de dahil olmak üzere küresel tüketim kültürünün gelecekteki potansiyel yörüngelerinin tartışılması. | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi, soru-cevap oturumu | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
https://www.prsa.org/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
29
|
29
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
30
|
60
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
32
|
32
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
239
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..