İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    MCPR 570 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Küresel Tüketim Kültürü ve Kimlikler
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 570
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Karma
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Olgu / Vaka çalışması
    Soru & Cevap
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, öğrencileri tüketim kültürüne dair temel kavram ve kuramlarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ek olarak, küreselleşme süreçleri bağlamında kültür, tüketim, temsil, iktidar kavramlarının sorgulanmasını hedeflemektedir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Gündelik hayattaki etkilerini anlayabilmek adına küresel ölçekte tüketici kültürünü açıklayacak;
    • Gündelik hayattaki etkilerini anlayabilmek adına küresel ölçekte tüketici kültürünü tartışacak;
    • Karmaşık materyalleri okuyup eleştirel değerlendirebilecek
    • Tüketiciliğin güç ve diğer kimlikler gibi daha geniş sorularla nasıl ilişkilendiğini analiz edebilecek;
    • Lisansüstü düzeyde özgün birincil araştırma yapacaktır
    Ders Tanımı Bu ders kapsamında küresel tüketim kültürü incelencektir. Kimlik inşa süreçlerinde küresel\ntüketim kültürünün özellikle bölgsesel ve yerel kültürlerle olan etkileşimine odaklanılacaktır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse genel bakış: Küresel ve uluslararası iletişim kampanyaları üzerine çevrimiçi Ortak Uluslararası Öğrenme (COIL) kursumuzun içeriği ve akışı Ders izleği
    2 Kültürlerarası Tüketici Davranışı: Kültürel değerlerin, inançların ve normların dünyanın farklı bölgelerindeki tüketici davranışlarını nasıl etkilediğini araştırma https://www.hofstede-insights.com/country-comparison-tool?countries=united+states
    3 ABD’li profesör ve öğrencilerle tanışma ABD'deki en iyi iletişim uygulamaları: ABD'deki öğrencilerin sunumu & tartışma
    4 Türk tüketim kültürü I Sınıf içi ekip çalışması: Hofstede'in kültürel boyutları Joseph, C. K. (2023). Cultural Sensitivity in Global Public Relations Campaigns. American Journal of Public Relations, 2(1), 20 - 27. https://doi.org/10.47672/ajpr.1629
    5 Türk tüketim kültürü II Sınıf içi ekip çalışması: Başarılı iletişim stratejileri ve kültürel boyutlar Walkden, Beverly (2024) PR matters: The Public Relations Podcast, S1 E4 https://open.spotify.com/show/0k35ow2AAaDi7Y4An4q3ed Alimen, N., & Kütük-Kuriş, M. (2020). A snapshot of the fashion field in contemporary Turkey. International Journal of Fashion Studies, 7(2), 133-145.
    6 Türkiye’deki en iyi iletişim uygulamaları: TR'deki öğrencilerin sunumu & tartışma
    7 Amerikan Tüketim Kültürü; Kültürel bir sembol olarak denim Olesen, B. B. (2011). How blue jeans went green: the materiality of an American icon. Global Denim, 69-86.
    8 ABD'deki öğrencilerin GAP Kampanyası sunumu & tartışma
    9 Proje hazırlıkları: Araştırma ABD'de ünlü kültürü I McCracken, G. (1989). Who is the celebrity endorser? Cultural foundations of the endorsement process. Journal of consumer research, 16(3), 310-321.
    10 Proje hareket planı: Mesajlar, strateji ve taktikler ABD'de ünlü kültürü II Mamuti, A., & Kansu, A. (2013). The use of celebrity endorsement as marketing communication strategy by Turkish Airlines. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(12).
    11 Türkiye'deki öğrencilerin Mavi Jeans Kampanyası sunumu & tartışma
    12 Kampanyaların Eleştirel Değerlendirmesi ve Önemli Çıkarımların Belirlenmesi
    13 Medya ve Tüketim Kültürü: Tüketimin sembolik yönleri ve kültürel değerlerle ilişkisi. McCracken,G. (1986) Culture and Consumption: A Theoretical Account of the Structure and Movement of the Cultural Meaning of Consumer Goods, Journal of Consumer Research, 13(1), 71–84, https://doi.org/10.1086/209048
    14 Tüketim Kültürünün Geleceği: İklim değişikliği, teknolojik ilerlemeler ve değişen kültürel değerlerin etkisi de dahil olmak üzere küresel tüketim kültürünün gelecekteki potansiyel yörüngelerinin tartışılması.
    15 Dönemin gözden geçirilmesi, soru-cevap oturumu
    16 Final sınavı

     

    Ders Kitabı
    • Verilecek makaleler ve kitap bölümleri
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • Alaimo, K. (2021). Pitch, Tweet, or Engage on the Street: How to Practice Global Public Relations and Strategic Communication, 2nd ed. Routledge. ISBN 9780367188511
    • Alimen, N., & Kütük-Kuriş, M. (2020). A snapshot of the fashion field in contemporary Turkey. International Journal of Fashion Studies, 7(2), 133-145.
    • Joseph, C. K.  (2023). Cultural Sensitivity in Global Public Relations Campaigns. American Journal of Public Relations, 2(1), 20 - 27. https://doi.org/10.47672/ajpr.1629
    • Mamuti, A., & Kansu, A. (2013). The use of celebrity endorsement as a marketing communication strategy by Turkish Airlines. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(12).
    • McCracken, G. (1989). Who is the celebrity endorser? Cultural foundations of the endorsement process. Journal of consumer research, 16(3), 310-321..
    • McCracken,G. (1986) Culture and Consumption: A Theoretical Account of the Structure and Movement of the Cultural Meaning of Consumer Goods, Journal of Consumer Research, 13(1), 71–84, https://doi.org/10.1086/209048
    • Olesen, B. B. (2011). How blue jeans went green: the materiality of an American icon. Global Denim, 69-86.
    • Walkden, Beverly (2024) PR matters: The Public Relations Podcast, S1 E4 https://open.spotify.com/show/0k35ow2AAaDi7Y4An4q3ed
    • https://www.hofstede-insights.com
    • https://instituteforpr.org/
    • https://www.cipr.co.uk/

    https://www.prsa.org/

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    3
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    2
    50
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    6
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    5
    70
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    29
    29
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    2
    30
    60
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    32
    32
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    239

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    X
    -
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    -
    -
    -
    X
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin