İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    MCPR 573 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Küresel Kurumlarda Kültürlerarası İletişim
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 573
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Olgu / Vaka çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri çok kültürlü ortamlarda etkili iletişim becerilerini geliştirmek için gerekli olan derinlemesine kültürlerarası bilgi ile donatmaktır. Bu ders, öğrencilerin küresel organizasyonlarda örgütsel davranışı, iletişim süreçlerini, çeşitlilik yönetimini ve liderliği anlamalarını sağlar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Kültürlerarası iletişimin temel kuramlarını tanımlayabilecektir.
    • Çok kültürlü organizasyonlarda çeşitlilik yönetimini açıklayabilecektir.
    • Kültürlerarası iletişim yeterliliğini geliştirme sürecini açıklayabilecektir.
    • Kültürel Zeka boyutlarını farklı vaka çalışmalarında kullanabilecektir.
    • Başarılı kültürlerarası iletişimin etkenlerini ve küresel yönetim ve liderlik üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir.
    Ders Tanımı Ders, kültürlerarası iletişim ve organizasyonlarda çeşitlilik yönetimi ile ilgili teori ve uygulamaları kapsar. Öğrencilerden ilgili konularda proje sunmaları istenecektir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 Dil, Kültür ve İletişim Hall, E.T. (1989). Beyond Culture. New York, Anchor Books.
    3 Küreselleşme, kosmopolitanizm ve kültürel kimlik Tomlinson, J. (1999). Globalization and Culture. Polity, Oxford, pp.181-207
    4 Kültürlerarası İletişimin Tarihsel Gelişimi Baldwin, J. (2017). Murky waters: Histories of intercultural communication research. Intercultural communication, L. Cheng (ed.), 9, 19-43.
    5 Hofstede’nin Kültürel Boyutları ve GLOBE Projesi Hofstede, G. (2003). Cultures and organizations: software of the mind. Profile Books Ltd., London.
    6 Örgütsel Kültür ve kültürel farklılıkların çalışma yaşamına etkileri Hofstede, G. (1984). Cultural dimensions in management and planning. Asia Pacific journal of management, 1, 81-99. Jack, G., & Lorbiecki, A. (2007). National identity, globalization and the discursive construction of organizational identity. British Journal of Management, 18, 79-94.
    7 Kültürlerarası İletişim Süreçleri: Sözlü ve Sözsüz İletişim Klyukanov, I. (2020). Principles of Intercultural Communication, 2nd ed. New York: Routledge, ch.3.
    8 Ara sınav
    9 Kültürlerarası İletişim Yeterliklerinin Geliştirilmesi Chen, GM (2017). Issues in the conceptualization of intercultural communication competence. Intercultural Communication. Handbooks of Communication Science. L. Cheng (ed.), 9, 349-368.
    10 Kültürel Zeka: Çokkültürlü takımlarda çalışma ve liderlik Ang, S., Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of cultural intelligence: Definition, distinctiveness, and nomological network, Handbook of Cultural Intelligence: Theory, Measurement, and Applications, Ed. Soon Ang ve Linn Van Dyne, NY: M. E. Sharpe, pp. 3–15.
    11 Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Yönetimi Nishii, L. H., & Özbilgin, M. F. (2007). Global diversity management: towards a conceptual framework. The International Journal of Human Resource Management, 18(11), 1883-1894.
    12 Sağlık Alanında Kültürlerarası İletişim Roberts, C. (2008). Intercultural communication in healthcare settings. Handbook of Intercultural Communication, Kotthoff, H., & Spencer-Oatey, H. (Eds.). Berlin: Mouton de Gruyter, 243-262.
    13 Kültürlerarası İletişim ve Sosyal Medya Shuter, R. (2017). Intercultural new media studies: Still the next frontier in intercultural communication. Intercultural Communication. Handbooks of Communication Science. L. Cheng (ed.), 9, 617-636.
    14 Öğrenci sunumları
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Dersin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Hall, E.T. (1989). Beyond Culture. New York, Anchor Books. ISBN 0-385-12474-0

    Igor Klyukanov (2020). Principles of Intercultural Communication, 2nd ed. New York: Routledge, e-book ISBN 9780429353475

    Ling Chen. 2017. Intercultural Communication. Handbooks of Communication Science. Boston: De Gruyter Mouton E-book ISBN 978-1-5015-1039-7

     

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Ang, S., Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of cultural intelligence: Definition, distinctiveness, and nomological network, Handbook of Cultural Intelligence: Theory, Measurement, and Applications, Ed. Soon Ang ve Linn Van Dyne, NY: M. E. Sharpe, pp. 3–15.

    Kotthoff, H., & Spencer-Oatey, H. (Eds.). (2007). Handbook of intercultural communication (Vol. 7). Berlin: Mouton de Gruyter. EBOOK ISBN 9783110198584

    Jack, G., & Lorbiecki, A. (2007). National identity, globalization and the discursive construction of organizational identity. British Journal of Management18, 79-94.

    Hofstede,G., Hofstede, J. (2003). Cultures and Organizations: Software of the Mind, London, Profile Books ISBN 1-86197-543-0

    Hofstede, G. (1984). Cultural dimensions in management and planning. Asia Pacific journal of management1, 81-99.

    Martin, J., Nakayama, T. (2018). Experiencing Intercultural Communication: An Introduction. McGraw Hill. ISBN 978-1-259-87056-9

    Nishii, L. H., & Özbilgin, M. F. (2007). Global diversity management: towards a conceptual framework. The International Journal of Human Resource Management, 18(11), 1883-1894.

    Tomlinson, J. (1999). Globalization and Culture. Polity, Oxford. ISBN 0745613373

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    15
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    30
    Proje
    1
    25
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    22
    22
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    22
    44
    Proje
    1
    42
    42
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    27
    27
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin