Dersin Adı |
Küresel Kurumlarda Kültürlerarası İletişim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 573
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri çok kültürlü ortamlarda etkili iletişim becerilerini geliştirmek için gerekli olan derinlemesine kültürlerarası bilgi ile donatmaktır. Bu ders, öğrencilerin küresel organizasyonlarda örgütsel davranışı, iletişim süreçlerini, çeşitlilik yönetimini ve liderliği anlamalarını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, kültürlerarası iletişim ve organizasyonlarda çeşitlilik yönetimi ile ilgili teori ve uygulamaları kapsar. Öğrencilerden ilgili konularda proje sunmaları istenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Dil, Kültür ve İletişim | Hall, E.T. (1989). Beyond Culture. New York, Anchor Books. |
3 | Küreselleşme, kosmopolitanizm ve kültürel kimlik | Tomlinson, J. (1999). Globalization and Culture. Polity, Oxford, pp.181-207 |
4 | Kültürlerarası İletişimin Tarihsel Gelişimi | Baldwin, J. (2017). Murky waters: Histories of intercultural communication research. Intercultural communication, L. Cheng (ed.), 9, 19-43. |
5 | Hofstede’nin Kültürel Boyutları ve GLOBE Projesi | Hofstede, G. (2003). Cultures and organizations: software of the mind. Profile Books Ltd., London. |
6 | Örgütsel Kültür ve kültürel farklılıkların çalışma yaşamına etkileri | Hofstede, G. (1984). Cultural dimensions in management and planning. Asia Pacific journal of management, 1, 81-99. Jack, G., & Lorbiecki, A. (2007). National identity, globalization and the discursive construction of organizational identity. British Journal of Management, 18, 79-94. |
7 | Kültürlerarası İletişim Süreçleri: Sözlü ve Sözsüz İletişim | Klyukanov, I. (2020). Principles of Intercultural Communication, 2nd ed. New York: Routledge, ch.3. |
8 | Ara sınav | |
9 | Kültürlerarası İletişim Yeterliklerinin Geliştirilmesi | Chen, GM (2017). Issues in the conceptualization of intercultural communication competence. Intercultural Communication. Handbooks of Communication Science. L. Cheng (ed.), 9, 349-368. |
10 | Kültürel Zeka: Çokkültürlü takımlarda çalışma ve liderlik | Ang, S., Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of cultural intelligence: Definition, distinctiveness, and nomological network, Handbook of Cultural Intelligence: Theory, Measurement, and Applications, Ed. Soon Ang ve Linn Van Dyne, NY: M. E. Sharpe, pp. 3–15. |
11 | Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Yönetimi | Nishii, L. H., & Özbilgin, M. F. (2007). Global diversity management: towards a conceptual framework. The International Journal of Human Resource Management, 18(11), 1883-1894. |
12 | Sağlık Alanında Kültürlerarası İletişim | Roberts, C. (2008). Intercultural communication in healthcare settings. Handbook of Intercultural Communication, Kotthoff, H., & Spencer-Oatey, H. (Eds.). Berlin: Mouton de Gruyter, 243-262. |
13 | Kültürlerarası İletişim ve Sosyal Medya | Shuter, R. (2017). Intercultural new media studies: Still the next frontier in intercultural communication. Intercultural Communication. Handbooks of Communication Science. L. Cheng (ed.), 9, 617-636. |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Hall, E.T. (1989). Beyond Culture. New York, Anchor Books. ISBN 0-385-12474-0 Igor Klyukanov (2020). Principles of Intercultural Communication, 2nd ed. New York: Routledge, e-book ISBN 9780429353475 Ling Chen. 2017. Intercultural Communication. Handbooks of Communication Science. Boston: De Gruyter Mouton E-book ISBN 978-1-5015-1039-7
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ang, S., Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of cultural intelligence: Definition, distinctiveness, and nomological network, Handbook of Cultural Intelligence: Theory, Measurement, and Applications, Ed. Soon Ang ve Linn Van Dyne, NY: M. E. Sharpe, pp. 3–15. Kotthoff, H., & Spencer-Oatey, H. (Eds.). (2007). Handbook of intercultural communication (Vol. 7). Berlin: Mouton de Gruyter. EBOOK ISBN 9783110198584 Jack, G., & Lorbiecki, A. (2007). National identity, globalization and the discursive construction of organizational identity. British Journal of Management, 18, 79-94. Hofstede,G., Hofstede, J. (2003). Cultures and Organizations: Software of the Mind, London, Profile Books ISBN 1-86197-543-0 Hofstede, G. (1984). Cultural dimensions in management and planning. Asia Pacific journal of management, 1, 81-99. Martin, J., Nakayama, T. (2018). Experiencing Intercultural Communication: An Introduction. McGraw Hill. ISBN 978-1-259-87056-9 Nishii, L. H., & Özbilgin, M. F. (2007). Global diversity management: towards a conceptual framework. The International Journal of Human Resource Management, 18(11), 1883-1894. Tomlinson, J. (1999). Globalization and Culture. Polity, Oxford. ISBN 0745613373 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
22
|
22
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
22
|
44
|
Proje |
1
|
42
|
42
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
27
|
27
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..