Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

MCPR 573 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Küresel Kurumlarda Kültürlerarası İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 573
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri çok kültürlü ortamlarda etkili iletişim becerilerini geliştirmek için gerekli olan derinlemesine kültürlerarası bilgi ile donatmaktır. Bu ders, öğrencilerin küresel organizasyonlarda örgütsel davranışı, iletişim süreçlerini, çeşitlilik yönetimini ve liderliği anlamalarını sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kültürlerarası iletişimin temel kuramlarını tanımlayabilecektir.
  • Çok kültürlü organizasyonlarda çeşitlilik yönetimini açıklayabilecektir.
  • Kültürlerarası iletişim yeterliliğini geliştirme sürecini açıklayabilecektir.
  • Kültürel Zeka boyutlarını farklı vaka çalışmalarında kullanabilecektir.
  • Başarılı kültürlerarası iletişimin etkenlerini ve küresel yönetim ve liderlik üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Ders, kültürlerarası iletişim ve organizasyonlarda çeşitlilik yönetimi ile ilgili teori ve uygulamaları kapsar. Öğrencilerden ilgili konularda proje sunmaları istenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Dil, Kültür ve İletişim Hall, E.T. (1989). Beyond Culture. New York, Anchor Books.
3 Küreselleşme, kosmopolitanizm ve kültürel kimlik Tomlinson, J. (1999). Globalization and Culture. Polity, Oxford, pp.181-207
4 Kültürlerarası İletişimin Tarihsel Gelişimi Baldwin, J. (2017). Murky waters: Histories of intercultural communication research. Intercultural communication, L. Cheng (ed.), 9, 19-43.
5 Hofstede’nin Kültürel Boyutları ve GLOBE Projesi Hofstede, G. (2003). Cultures and organizations: software of the mind. Profile Books Ltd., London.
6 Örgütsel Kültür ve kültürel farklılıkların çalışma yaşamına etkileri Hofstede, G. (1984). Cultural dimensions in management and planning. Asia Pacific journal of management, 1, 81-99. Jack, G., & Lorbiecki, A. (2007). National identity, globalization and the discursive construction of organizational identity. British Journal of Management, 18, 79-94.
7 Kültürlerarası İletişim Süreçleri: Sözlü ve Sözsüz İletişim Klyukanov, I. (2020). Principles of Intercultural Communication, 2nd ed. New York: Routledge, ch.3.
8 Ara sınav
9 Kültürlerarası İletişim Yeterliklerinin Geliştirilmesi Chen, GM (2017). Issues in the conceptualization of intercultural communication competence. Intercultural Communication. Handbooks of Communication Science. L. Cheng (ed.), 9, 349-368.
10 Kültürel Zeka: Çokkültürlü takımlarda çalışma ve liderlik Ang, S., Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of cultural intelligence: Definition, distinctiveness, and nomological network, Handbook of Cultural Intelligence: Theory, Measurement, and Applications, Ed. Soon Ang ve Linn Van Dyne, NY: M. E. Sharpe, pp. 3–15.
11 Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Yönetimi Nishii, L. H., & Özbilgin, M. F. (2007). Global diversity management: towards a conceptual framework. The International Journal of Human Resource Management, 18(11), 1883-1894.
12 Sağlık Alanında Kültürlerarası İletişim Roberts, C. (2008). Intercultural communication in healthcare settings. Handbook of Intercultural Communication, Kotthoff, H., & Spencer-Oatey, H. (Eds.). Berlin: Mouton de Gruyter, 243-262.
13 Kültürlerarası İletişim ve Sosyal Medya Shuter, R. (2017). Intercultural new media studies: Still the next frontier in intercultural communication. Intercultural Communication. Handbooks of Communication Science. L. Cheng (ed.), 9, 617-636.
14 Öğrenci sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Hall, E.T. (1989). Beyond Culture. New York, Anchor Books. ISBN 0-385-12474-0

Igor Klyukanov (2020). Principles of Intercultural Communication, 2nd ed. New York: Routledge, e-book ISBN 9780429353475

Ling Chen. 2017. Intercultural Communication. Handbooks of Communication Science. Boston: De Gruyter Mouton E-book ISBN 978-1-5015-1039-7

 

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ang, S., Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of cultural intelligence: Definition, distinctiveness, and nomological network, Handbook of Cultural Intelligence: Theory, Measurement, and Applications, Ed. Soon Ang ve Linn Van Dyne, NY: M. E. Sharpe, pp. 3–15.

Kotthoff, H., & Spencer-Oatey, H. (Eds.). (2007). Handbook of intercultural communication (Vol. 7). Berlin: Mouton de Gruyter. EBOOK ISBN 9783110198584

Jack, G., & Lorbiecki, A. (2007). National identity, globalization and the discursive construction of organizational identity. British Journal of Management18, 79-94.

Hofstede,G., Hofstede, J. (2003). Cultures and Organizations: Software of the Mind, London, Profile Books ISBN 1-86197-543-0

Hofstede, G. (1984). Cultural dimensions in management and planning. Asia Pacific journal of management1, 81-99.

Martin, J., Nakayama, T. (2018). Experiencing Intercultural Communication: An Introduction. McGraw Hill. ISBN 978-1-259-87056-9

Nishii, L. H., & Özbilgin, M. F. (2007). Global diversity management: towards a conceptual framework. The International Journal of Human Resource Management, 18(11), 1883-1894.

Tomlinson, J. (1999). Globalization and Culture. Polity, Oxford. ISBN 0745613373

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
22
22
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
22
44
Proje
1
42
42
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
27
27
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

X
4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.