LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
PSIR 603 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Siyaset Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 603
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin iki amacı var: (1) Doktora öğrencilerini siyaset teorisinin temel soru ve kavramlarıyla tanıştırmak (2) Siyaset çalışmalarına kaynaklık eden felsefi tartışmaları incelemek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders özellikle doktora programı öğrencileri için tasarlanmıştır ve siyaset teorisi alanının temel dersini oluşturmaktadır. Dersin temel önceliği yeterlilik sınavlarına hazırlık aşamasında öğrencilere yardımcı olmaktır. Modern ve çağdaş siyaset teorisinde etki ve tartışma yaratan kilit metinlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Modern Özgürlük | Benjamin Constant, “The Liberty of the Ancients Compared with that of the Moderns”, Constant: Political Writings (Cambridge University Press, 1988). |
3 | Temsili Hükümet ve Bireysel Haklar | The Federalist Papers, Hamilton, 1, 6, 9, 23, 78; Madison, 10, 14, 39, 45-48, 51, 62-63. Recommended Reading: Iain Hampsher-Monk, “Publius: The Federalist” A History of Modern Political Thought (Blackwell, 1992), 197-260. Miller, Joshua. “The Ghostly Body Politic: The Federalist Papers and Popular Sovereignty”, Political Theory, 16/1 (1988): 99-119. |
4 | Demokrasi: Tarihsel Kökenler, Kurumlar/Yasalar ve Alışkanlıklar | Tocqueville, Democracy in America, Vol. One, Part I, Chp. 2-4; Part II, Chp. 1-4, 6-9. |
5 | I. Ödev Teslimi | |
6 | Liberal Demokrasi vs. Kaçak Demokrasi | 1.Norberto Bobbio, “The Future of Democracy” in The Future of Democracy (Polity, 1991), 23-42. 2.Sheldon Wolin, “Fugitive Democracy” in Fugitive Democracy and Other Essays, (Princeton University Press, 2016), 100-113. |
7 | Anayasal Demokrasi vs Agonistik Demokrasi | 1.Jürgen Habermas, “Three Normative Models of Democracy” Constellations 1 (1) (1994): 1-10. 2.Chantal Mouffe, “For an Agonistic Model of Democracy” in The Democratic Paradox (Verso, 2000), 80-106. |
8 | Eylem ve Katılım | Hannah Arendt, “Action” The Human Condition (Chicago University Press, 1992), |
9 | Federal Cumhuriyetçilik | Hannah Arendt, “The Revolutionary Tradition and Its Lost Heritage”, On Revolution (Penguin, 1963). |
10 | II. Ödev Teslimi | |
11 | Unutma Biçimleri ve Hatırlama Siyaseti | 1.Paul Connerton, “Seven Types of Forgetting”, Memory Studies 1 (1) (2008): 59-71. 2.Aleida Assmann, “Dialogic Memory”, in Dialogue as a Transdisciplinary Concept, Paul Mendes-Flohr (De Gruyter, 2015), 199-214. |
12 | Kozmopolit Bellek vs Agonistik Bellek? | 1.Daniel Levy and Nathan Sznaider, “Memory Unbound: The Holocaust and the Formation of Cosmopolitan Memory”, European Journal of Social Theory, 5 (1): 87-106. 2.Anna Cento Bull and Hans Lauge Hansen, “On Agonistic Memory”, Memory Studies 9 (4) (2016): 390-404. |
13 | Epistemik Adaletsizlik | 1.Miranda Fricker, Epistemic Injustice (Oxford University Press, 2007), 1-59. 2.Jose Medina, The Epistemology of Resistance (Oxford University Press, 2013), 27-56. |
14 | III. Ödev Teslimi | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kaynaklar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
8
|
96
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
20
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
21
|
21
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. |
X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. |
X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. |
|||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. |
X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. |
|||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. |
X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest