Dersin Adı |
Hemşirelikte Araştırma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HEM 501
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı \nÖğrencinin etik ilkeler doğrultusunda araştırma yapması, araştırmayı rapor etmesi ve araştırmalarda kullanılacak istatistiksel analiz yöntemleri bilmesi ve uygulamalarda araştırma sonuçlarının kullanımı hedeflenmiştir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, araştırmanın önemi, bilimsel yöntem ve araştırma, araştırma etiği, nicel ve nitel araştırma sürecinin adımları, araştırma tasarımları, bir araştırmada kullanılacak temel istatistiksel analiz yöntemleri, temel istatistiksel analiz yöntemlerinin SPSS programında yapabilme, Ölçüm aracı geliştirilmesi ve uyarlanmasında geçerlik ve güvenirlik yöntemleri, hemşirelikte araştırma kullanımı ve kanıta dayalı hemşirelik konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Araştırma ve hemşirelik Hemşirelik araştırmalarının tarihsel gelişimi Araştırma süreci ve aşamaları | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (2021) Hemşirelikte Araştırma Süreç uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. Ss: 1-27 |
3 | Araştırma konusu belirleme ve literatür tarama Araştırma amacı, araştırma soruları, hipotezler ve sınırlılıklar | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss: 29-86 |
4 | Nicel araştırma yöntemleri | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss: 87-128 |
5 | Nitel araştırma yöntemleri | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss: 131-164 |
6 | Örnekleme, güç analizi | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss: 167-192 |
7 | Veri toplama yöntemleri Araçların geçerlik ve güvenirliği | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss:193-232 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Nicel verilerin analizi ve yorumlanması -İki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi. -İki eş arasındaki farkın önemlilik testi -Tekrarlı ölçümlerde varyans analizi | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss: 235-268 |
10 | Nicel verilerin analizi ve yorumlanması Korelasyon ve Regresyon Testleri | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss:270-274 |
11 | Nicel verilerin analizi ve yorumlanması Korelasyon ve Regresyon Testleri | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss:270-274 |
12 | Nitel verilerin analizi ve yorumlanması | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss: 296-311 |
13 | Araştırma raporu yazma ve yayımlama Araştırma ve etik Araştırma raporlarını eleştirel okuma ve değerlendirme | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss: 281-331, 359-396 |
14 | Araştırma Raporlarının ve dersin değerlendirilmesi | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, 2021, Ss:359-396 |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (2021) Hemşirelikte Araştırma Süreç uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. ISBN: 9786053351719. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, Ed. Hemşirelikte Araştırma Süreç uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2014. Özdamar K. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi, Kaan Kitapevi, İstanbul 2009 Cantürk ZN, Sayek İ. Cerrahi Araştırma, Nobel tıp kitapevi, İstanbul, 2005. Sönmez V, Alacapınar F. Örneklendirilmiş Bilimsel araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011 Kalaycı Ş. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli Istatistik Teknikleri 6. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Ltd.Şt, Ankara 2014. Akgül A. Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS Uygulamaları. Üçüncü Baskı.Emek Ofset Ltd.Şti. Ankara. 2005. Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O. N., Görak G., Karataş, Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü., Edi.Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma, Odak Ofset, İstanbul. 2002 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
22
|
22
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
215
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak uzmanlık alanı ile ilgili güncel bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Uzmanlık alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle entegre ederek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Uzmanlık alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip eder ve ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Uzmanlık alanında edindiği kanıt temelli kuramsal ve uygulamalı bilgileri birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleme ve çözmede kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımı ile değerlendirerek uygular ve yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Uzmanlık alanı ile ilgili saptadığı sorunların çözümlenmesinde hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak liderlik yaklaşımı sergiler, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilimsel/eğitsel çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek meslektaşlarına ve farklı disiplinlere, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Uygun iletişim tekniklerini kullanarak multidisipliner ve interdisipliner ekip işbirliğini yürütür. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sağlık gereksinimlerinin saptanması, analiz ve sentez edilmesinde ve bakımın yürütülmesinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Farklı disiplinlerle işbirliği içerisinde projeler yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası sağlık politikalarını izler, değerlendirir ve çalışmalara katkıda bulunur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Sağlık bakım uygulamalarını hemşireliğin temel kavramları (insan, sağlık, çevre ve hemşirelik) çerçevesinde yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Sağlık alanındaki sorunların saptanmasına ve çözümüne yönelik bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..