Dersin Adı |
İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukukunun Güncel Sorunları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 515
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanında uygulamada ortaya çıkan sorunların tespiti ve incelenmesi ile konular hakkında doktrin ve içtihat hukuku kapsamında değerlendirme yapabilme yeterliliğini geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanında uygulamada ortaya çıkan sorunların tespiti ve sorunlar hakkında gerekli hukuksal incelemelerin yapılması dersin ana konusunu teşkil etmektedir. Bu kapsamda, içtihat hukuku ve sosyal tarafların gündemleri dahilinde belirlenen konulara ağırlık verilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanı ve uygulamada ortaya çıkan sorunlar hakkında genel giriş; Bilimsel araştırma yapma konusunda genel bilgilendirme | |
2 | İş Hukukunda üçlü ilişkiler: Asıl işveren – alt işveren ilişkisi, geçici iş ilişkisi | İş Hukuku Dersleri, s. 97 – 131, s. 224 – 248. İş Hukuku ve Uygulaması, s. 42 – 62, s. 107 – 118. Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 34 – 40. |
3 | İş Hukukunda üçlü ilişkiler: Asıl işveren – alt işveren ilişkisi, geçici iş ilişkisi | İş Hukuku Dersleri, s. 97 – 131, s. 224 – 248. İş Hukuku ve Uygulaması, s. 42 – 62, s. 107 – 118. Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 34 – 40. |
4 | İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukukunun kişi bakımından kapsamı, çalışma ilişkisinin ispatı : Hizmet tespit davaları | İş Hukuku Dersleri, s. 147 – 159. İş Hukuku ve Uygulaması, s. 120 – 129. Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 67 – 118, s. 453 – 459. |
5 | Emeklilik sistemi dahilinde Yaşlılık Sigortası – Bireysel Emeklilik – Kıdem Tazminatı (Fonu) tartışmaları | İş Hukuku Dersleri, s. 628 – 667. İş Hukuku ve Uygulaması, s. 433 – 468. Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 353 – 419. |
6 | Emeklilik sistemi dahilinde Yaşlılık Sigortası – Bireysel Emeklilik – Kıdem Tazminatı (Fonu) tartışmaları | İş Hukuku Dersleri, s. 628 – 667. İş Hukuku ve Uygulaması, s. 433 – 468. Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 353 – 419. |
7 | Ara Sınav | |
8 | İş sözleşmesinin sona ermesi ve işsizlik sigortası | İş Hukuku Dersleri, s. 425 – 614. İş Hukuku ve Uygulaması, s. 306 – 423. Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 495 – 524. |
9 | Psikolojik taciz kavramı – hastalık sigortası | İş Hukuku Dersleri, s. 222 – 232. İş Hukuku ve Uygulaması, s. 433 – 468. Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 353 – 419. |
10 | İş sözleşmesinin sona ermesi: İkale | İş Hukuku Dersleri, s. 190 – 2001. İş Hukuku ve Uygulaması, s. 93 – 97. Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 92 – 98. |
11 | Kısmi süreli çalışma – yarı zamanlı çalışma ve kısmi sigortalı kavramı farklılığı | İş Hukuku Dersleri, s. 190 – 2001. İş Hukuku ve Uygulaması, s. 93 – 97. Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 92 – 98. |
12 | Yurtdışı çalışma – uluslararası işgücü ve ikili sosyal güvenlik sözleşmeleri | Türk Sosyal Sigortalar Hukuku, s. 459 – 467. |
13 | Sunumlar | Sunum hazırlığı |
14 | Sunumlar | Sunum hazırlığı |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ali Güzel – Ali Rıza Okur – Nurşen Caniklioğlu: Sosyal Güvenlik Hukuku, Beta Yayınları, İstanbul 2018. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
29
|
29
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
34
|
34
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..